هزینه های اپلای
هزینه های اپلای
سپتامبر 22, 2021
شهر گوانگجو چین
شهر گوانگجو چین
سپتامبر 22, 2021

تحصیل مهندسی مکانیک در دانشگاه‌های آلمان

 

تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه‌های آلمان یک فرصت عالی و تکرار نشدنی برای علاقه‌مندان به این رشته مهم و کاربردی است. تحصیل در این رشته و در کشوری مثل آلمان 

تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی و مطرح، سطح علمی بالای اساتید و دانشگاه‌های آلمان،  تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه‌های پایین زندگی در حین تحصیل و امکان کار دانشجویی موجب شده تا تحصیل در آلمان به خصوص در رشته‌های فنی و مهنسی به انتخاب اول برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شود. همچنین به عنوان یک دانشجوی رشته مهندسی مکانیک در یکی از دانشگاه‌های آلمان می‌توانید بعد از اتمام تحصیل به مدت ۱۸ ماه در این کشور بمانید و به دنبال کار مناسب بگردید. بنابراین اگر قصد تحصیل در یکی از گرایش‌های مهندسی مکانیک در کشور آلمان را دارید با ما در این مطلب همراه شوید.

 

تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه‌های آلمان در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی در آلمان، پیش از ورود به دانشگاه، باید دوره یک‌ساله کالج را در این کشور بگذرانید. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های گروه ریاضیات و مهندسی را دارند می‌بایست پیش از ورود به دانشگاه، در کالج های مهندسی (Technology) شرکت کنند. در این کلاس‌های آماده سازی فرد متقاضی قبل از ورود به دانشگاه مباحثی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، علوم کامپوتر را فرا می‌گیرند و همچنین به تقویت زبان آلمانی می‌پردازند. منابع آزمون ورودی برای شرکت در این دوره‌های آماده سازی بسته به نوع کالج ممکن است متفاوت باشد. اما با توجه به نوع کالج (گروه مهندسی) مفاد آزمون ورودی به کالج ریاضی، فیزک و زبان آلمانی است.  بعد از پایان این نوع کالج و موفقیت در آزمون پایانی می‌توانید در یکی از گرایش‌های مهندسی (فیزیک، معماری، علوم کامپیوتر در اقتصاد، علم شیمی، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر، فناوری تولید مواد غذایی، فن آوری تولید، ریاضیات، متالورژی، مهندسی برق، آمار، زمین شناسی، مهندسی مکانیک، فیزیک، فناوری کشتی، هیدروگرافی، جغرافیا، مدیریت زمین، فناوری صدا) اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی آلمان کنید.

برای پذیرش در دوره کالج های گروه مهندسی (T-Kurs) جهت آمادگی برای ورود به مقطع کارشناسی در آلمان، باید مدرک دیپلم (و پیش‌دانشگاهی) داشته باشید. همچنین مدرک زبان آلمانی (حداقل در سطح B2 ) برای اخذ پذیرش از کالج و ویزای تحصیلی آلمان، لازم است.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش و ویزا جهت تحصیل در کالج‌های آمادگی برای ورود به دانشگاه در آلمان، عبارتند از:

  • ترجمه ریزنمرات دوره دبیرستان (و پیش‌دانشگاهی)
  • ترجمه مدرک دیپلم (و پیش‌دانشگاهی)
  • انگیزه‌نامه تحصیلی(SOP)
  • رزومه تحصیلی(CV)
  • مدرک زبان آلمانی (حداقل در سطح B2)

مدت دوره کارشناسی در دانشگاه‌های آلمان ۳ تا ۴ سال است و دروس عموماً به زبان آلمانی تدریس می‌شوند. بنابراین برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی، باید از سطح قابل قبول زبان آلمانی برخوردار باشید.

 

تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه‌های آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

طول دوره کارشناسی ارشد در آلمان اغلب ۳ یا ۴ ترم (معمولاً ۴ ترم) است. بر خلاف دوره کارشناسی که در اغلب دوره‌ها، دروس به زبان آلمانی تدریس می‌شوند، دوره‌های بسیاری در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند (بیش از ۱۳% کل دوره‌های کارشناسی ارشد در آلمان به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند). سطح زبان مورد نیاز برای دانشگاه‌های آلمان بسته به دانشگاه موردنظر و دوره انتخابی متفاوت است. دانشگاه کارلسروهه، دانشگاه فرایبورگ و دانشگاه هایدلبرگ از جمله دانشگاه‌های مطرح آلمان هستند که رشته مهندسی مکانیک به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش و ویزا جهت تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

  • ترجمه ریزنمرات دوره دبیرستان، پیش‌دانشگاهی و کارشناسی
  • ترجمه مدرک دیپلم، پیش‌دانشگاهی و کارشناسی
  • انگیزه‌نامه تحصیلی (SOP)
  • توصیه‌نامه تحصیلی(Recommendation Letter)
  • رزومه تحصیلی (CV)
  • مدرک زبان (مدرک زبان انگلیسی برای دوره‌های انگلیسی‌زبان و مدرک زبان آلمانی برای دوره‌های آلمانی‌زبان)

اپلای دکتری مهندسی مکانیک

تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه‌های آلمان در مقطع دکتری

دوره دکتری در دانشگاه‌های آلمان ۳-۵ سال به طول می‌انجامد اما بسته به رشته انتخابی و زمینه تحقیق متفاوت است. بیش از ۷۰% دوره‌های دکتری در دانشگاه‌های آلمان به‌طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های آلمان رایگان است.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش و ویزا جهت تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در مقطع دکتری در آلمان:

  • گواهی دیپلم به همراه ریزنمرات (ترجمه رسمی با مهر وزارت علوم و دادگستری)
  • گواهی پایان دوره پیش‌دانشگاهی به همراه ریزنمرات (ترجمه رسمی با مهر وزارت علوم و دادگستری)
  • مدرک دوره کارشناسی به همراه ریزنمرات (ترجمه رسمی با مهر وزارت علوم و دادگستری)
  • مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی (با توجه به رشته مورد نظر)
  • روزمه تحصیلی
  • توصیه نامه تحصیلی
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • تمکن مالی (در صورت درخواست دانشگاه)
  • کپی پاسپورت امضا شده (صفحه اول)

 

اپلای برای دانشگاه های آلمان جهت تحصیل در رشته مهندسی مکانیک

بعد از کامل کردن مدارک تحصیلی بالا و چک کردن دوباره آنها، نوبت اپلای کردن برای رشته مورد علاقه در دانشگاه مورد نظر است. برای اخذ پذیرش در بیشتر دوره‌های آموزشی می‌بایست به صورت مستقیم اپلای کنید. یعنی باید مدارک خود را به صورت آنلاین به دانشگاه و بخش (international office) ارسال کنید. همچنین می‌توانید به سایت www.uni-assist.de  مراجعه کنید که یک پورتال پذیرش متمرکز برای دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان است. البته نباید از بیان این نکته غافل شد که این پورتال برای تمامی دانشگاه های آلمان قابل استفاده نیست.

برای افزایش شانس اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان، بهتر است برای چنیدن دانشگاه مختلف اپلای کنید. اما نباید در این کار افراط کنید چون ممکن است در هنگام ارسال مدارک با مشکل مواجه شوید. اگر برای دوره کارشناسی اقدام می‌کنید، می‌توانید ۱۰ الی ۱۵ دانشگاه را هدف قرار دهید و اگر برای دوره کارشناسی ارشد اقدام می‌کنید بهتر است ۵ الی ۱۰ دانشگاه را مدنظر بگیرید. می‌توانید برای دانشگاه‌هایی اپلای کنید که دارای بالاترین رتبه در اعطای پذیرش به دانشجویان بین‌المللی باشند.

برای مثال دانشگاه آزاد برلین (Free University of Berlin) که یکی از دانشگاه‌های مطرح آلمان است، هر ساله بیش از ۳۰۰۰۰ درخواست پذیرش دریافت می‌کند که از این تعداد بالای درخواست، تنها حدود ۴۰۰۰ دانشجو اجازه تحصیل در این دانشگاه را دریافت می‌کنند. در میان دانشگاه های آلمان، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های آلمان، دارای رتبه بالایی در اعطای پذیرش به دانشجویان بین‌المللی (۵۵%) است. البته باید به این موضوع توجه داشت که شانس پذیرش شما عمدتاً به دوره‌ای که انتخاب می‌کنید و میزان تقاضا برای آن رشته بستگی دارد.

در این دانشگاه، رشته‌هایی مثل داروسازی و روانشناسی دارای کمترین میزان شانس پذیرش هستند زیرا تعداد متقاضیان تحصیل در این رشته‌ها بسیار زیاد است. اما در رشته‌هایی مثل ریاضی و فیزک شانس دریافت پذیرش از این دانشگاه به مراتب بالاتر است. از دیگر دانشگاه‌های معتبر آلمان که دارای رتبه بالایی در اعطای پذیرش هستند، می‌توان به دانشگاه فنی برلین (۶۰%) و دانشگاه فرایبورگ (۳۳%) اشاره کرد.

در بسیاری از دانشگاه های آلمان، امکان درخواست پذیرش دو بار در سال وجود دارد. شما می‌توانید هم در ترم تابستان و هم در ترم زمستان جهت اپلای اقدام کنید. در حالت کلی زمان درخواست پذیرش برای ترم زمستان تا ۱۵ جولای و زمان اخذ پذیرش برای ترم تابستان تا ۱۵ ژانویه است. با این وجود بازه زمانی درخواست پذیرش از دانشگاه های آلمان با هم متفاوت است و حتی ممکن است در یک دانشگاه مشخص، زمان اپلای برای دوره‌های آموزشی مختلف یکسان نباشد. بنابراین این نکته بسیار حائز اهمیت است که مدارک تحصیلی خود را در زمان مشخص شده توسط دانشگاه بر اساس رشته انتخابی ارسال کنید.

پیشنهاد می‌شود مدارک مورد نیاز را حداقل شش هفته پیش از پایان مهلت مورد نظر به دانشگاه ارسال کنید. این کار به شما این اطمینان را می‌دهد در صورت ناقص بودن مدارک و یا درخواست مدرک اضافی، شما زمان کافی برای تصحیح و یا ارسال دیگر مدارک را داشته باشید.

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان رشته مکانیک

فرصت‌های متعدد بورسیه تحصیلی برای دانشجویان رشته مکانیک

بسیاری از مؤسسات آموزشی عالی برای جذب دانشجویان ممتاز، بورس تحصیلی ارائه می‌دهند. این بورس شامل هزینه‌های دانشگاه (اگر رایگان نباشد)، هزینه تحقیقات و هزینه قسمتی از مخارج ماهیانه است.  DAAD و Deutschlandstipendium جز بهترین تامین کننده‌های بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی هستند. 

 

تحقیق و همکاری گسترده دانشگاه‌ها با بخش صنعت و تکنولوژی

از آلمان همیشه به عنوان یک کشور پیشرو در بخش تحقیق و توسعه یاد می‌شود. در این راستا دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به طور مستمر با شرکت‌ها و صنایع در ارتباط هستند. این ارتباط استراتژیک بین دانشگاه و صنایع موجب شده تا دانشجویان رشته مهندسی مکانیک با درک درست از محیط کار و دنیای واقعی به راحتی قادر به حل مشکلات پیش آمده شوند.

به عنوان مثال دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich) همکاری نزدیکی با شرکت‌های مشهوری مانند زیمنس، جنرال موتورز و بی‌ام‌و دارد و همچنین این امکان برای دانشجویان فراهم است که بتوانند با مؤسسات تحقیقاتی‌ای مانند مکس پلانک و موزه آلمان همکاری داشته باشند.

گرایش‌های مختلف در رشته مهندسی مکانیک

علاوه بر امکان تحصیل در رشته مهندسی مکانیک، امکان ترکیب این رشته با گرایش‌های دیگر نیز وجود دارد و برخی از دانشگاه‌ها این رشته‌ها را ارائه می‌دهند. به برخی از این گرایش‌ها در ادامه اشاره شده است:

  • گرایش طراحی
  • طراحی سیستم‌های انرژی‌زا و تأسیسات گرمایش و سرمایش ساختمان
  • تولید و توسعه
  • انرژی‌های تجدید‌پذیر
  • خودروسازی

آینده شغلی روشن برای دانشجویان رشته مهندسی مکانیک

با توجه به اینکه اقتصاد قدرتمند آلمان ارتباط تنگانگی با صنعت تولید این کشور دارد، دانشجویان رشته مهندسی مکانیک در این کشور کار چندان سختی برای وارد شدن به بازار کار ندارند. بنابراین اگر دانشجوی رشته مهندسی مکانیک در این کشور هستید یا قصد دارید برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان اقدام کنید، بی‌تردید شما به عنوان یک نیروی کار ماهر می‌توانید در شرکت‌های معتبر استخدام شوید. براساس آمارهای اخیر آلمان دارای بالاترین تعداد نیروی کار مهندسی در بین کشورهای اتحادیه اروپا است. به عنوان یک مهندس مکانیک، درآمد سالانه شما مبلغی در بین ۴۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ یورو است.

همچنین به عنوان دانشجو شما می‌توانید به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوید که این می‌تواند تا حدی از نیاز‌های مالی شما را تامین کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌‌توانید به سایت کاریابی کارپیرا مراجعه کنید .

 

بهترین دانشگاه های آلمان در زمینه مهندسی و فناوری

در فهرست زیر می‌توانید نام بهترین دانشگاه های آلمان در زمینه مهندسی و فناوری را (همراه با رتبه هر دانشگاه در این زمینه) مشاهده کنید:

  • دانشگاه فنی مونیخ (۲۲)
  • دانشگاه فنی آخن (۴۴)
  • دانشگاه فنی برلین (۴۷)
  • مؤسسه فناوری کارلسروهه (۵۹)
  • دانشگاه فنی دارمشتات (۱۰۹)
  • دانشگاه فنی درسدن (۱۱۳)
  • دانشگاه اشتوتگارت (۱۱۶)
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (۱۵۶)
  • دانشگاه هومبولت برلین (۱۹۷)
  • دانشگاه فردریش الکساندر ارلانگن نورنبرگ (۲۴۳)
  • دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ (۲۵۶)
  • دانشگاه آزاد برلین (۲۷۲)
  • دانشگاه هامبورگ (۲۹۶)
  • دانشگاه فنی برانشوایگ (۳۰۲)
  • دانشگاه فنی دورتموند (۳۱۵)
  • دانشگاه هانوفر (۳۴۱)
  • دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ (۳۴۳)
  • دانشگاه گوتینگن (۳۵۲)
  • دانشگاه روربوخوم (۳۵۲)
  • دانشگاه بن (۳۶۰)
  • دانشگاه زارلاند (۳۷۹)
  • دانشگاه فرانکفورت (۳۹۲)
  • دانشگاه فنی هامبورگ (۴۵۰-۴۰۱)
  • دانشگاه مونستر (۴۵۰-۴۰۱)
  • دانشگاه فنی ایلمناو (۵۰۰-۴۵۱)

در ادامه به معرفی سه دانشگاه برتر آلمان در زمینه رشته مهندسی خواهیم پرداخت.

دانشگاه آخن

دانشگاه فنی راینیش-وستفلیشه آخن (Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen) دانشگاهی پژوهشی در زمینه تکنولوژی و فناوری واقع در شهر آخن در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان است. این دانشگاه با بیش از  ۴۵۰۰۰ دانشجو در ۱۵۷ رشته مختلف، بزرگترین دانشگاه آلمان در رشته‌های فنی و مهندسی به‌شمار می‌رود. این دانشگاه در زمینه‌های مهندسی (مکانیک، برق، صنایع، فیزیک، شیمی و انرژی) دارای شهرت جهانی است. صرف هزینه هنگفت بر روی تحقیقات و استفاده از تمام امکانات آموزشی برای توسعه و نوآوری، موجب شده تا این دانشگاه معتبر یکی از ارکان اصلی در رشد و توسعه صنعت آلمان و همچنین یکی از بزرگترین تأمین‌کننده‌های منابع انسانی در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان باشد. در حال حاضر در این دانشگاه بیش از ۹۵۰۰ دانشجو از ۱۳۵ کشور جهان مشغول به تحصیل هستند. در این دانشگاه شما می‌توانید رشته (Mechanical Engineering) در مقطع کارشناسی و رشته (General Mechanical Engineering) در مقطع کارشناسی ارشد را تحصیل کنید.

دانشگاه فنی مونیخ

بدون شک یکی از معتبر‌ترین دانشگاه‌های آلمان و البته جهان در زمینه مهندسی مکانیک دانشگاه فنی مونیخ است. این دانشگاه در رتبه‌های برتر در زمینه تحقیق و تدریس در سراسر جهان قرار دارد. دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از محبوبت ویژه‌ای در بین کارفرمایان برخوردارند. محیط کاملا دوستانه، استفاده از امکانات پیشرفته و سطح علمی بالای اساتید در این دانشگاه موجب شده تا  فناوری‌هایی که این دانشگاه توسعه می‌دهد نوآورانه، کارآمد و پایدار باشد.

دانشگاه فنی مونیخ از سال ۱۸۶۸ در بالاترین سطح مهندسی قرار داشته است و آموزش در سطح کلاس جهانی، پروژه های تأمین مالی عمومی و همچنین همکاری های صنعتی را با نهاد‌ها و دیگر دانشگاه‌های سطح اول جهان ارائه می‌دهد. این دانشگاه در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته (Mechanical Engineering) را ارائه می‌دهد.

دانشگاه اشتوتگارت

دانشگاه اشتوتگارت آلمان universität Stuttgart در سال ۱۸۲۹ در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شد. این دانشگاه یکی از ۱۰ دانشگاه برتر در زمینه ی تکنولوژی در میان دانشگاه های آلمان است. این دانشگاه عضو انجمن موسسات فناوری آلمان (TU9) بوده و از موسسات پیش‌روی آلمانی در زمینه فناوری به‌شمار می‌رود. در این دانشگاه شما یاد می‌گیرید که چگونه خلاق باشید و آن خلاقیت را در کار خود به کار بگیرید، چگونه می‌توانید راه حل‌های فنی ارائه دهید و همچنین چگونه به صورت خود تحقیق و توسعه آنها را انجام دهید. رشته مهندسی مکانیک در این دانشگاه یکی از پرطرفدار‌ترین رشته بین دانشجویان مهندسی است.

 

موسسه فناوری کارلسروهه

این دانشگاه دوره های مختلفی را در رابطه مهندسی مکانیک ارائه می دهد که یکی از آن ها به طور ویژه برای دانشجویان بین المللی غیر آلمانی طراحی شده است.

کیفیت تدریس موسسه فناوری کارلسروهه در رشته مهندسی مکانیک بسیار بالا است و حتی در بیشتر موارد، تدریس و یادگیری در این دانشگاه دانشجو محور می باشد.

این موسسه دارای محیط های مطالعه راحت و خلاقانه ای است که به داشجویان در انجام فعالیت های خلاقانه بسیار کمک می کند.

برخی از دوره هایی که موسسه فناوری کارلسروهه در دانشگده مهندسی مکانیک خود ارائه می دهد:

  • کارشناسی مهندسی مکانیک
  • کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
  • دوره علوم و مهندسی مواد
  • دوره مکاترونیک و فناوری اطلاعات
  • دوره بین المللی مهندسی مکانیک

دانشگاه فنی براونشویگ

این دانشگاه کاملا تحقیق محور است و به دلیل کیفیت بالایی که در حوزه تدریس دارد به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های آلمان شناخته می شود.

دانشگاه فنی براونشویگ، دائما در حال ترغیب دانشجویان به تلاش بیشتر است تا زمانی که به اهداف و یا شغل رویایی خود برسند.

برخی دوره های که دانشگاه فنی براونشویگ در زمینه مهندسی مکانیک ارائه می دهد:

  • کارشناسی مهندسی مکانیک
  • کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
  • دور مکاترونیک
  • دوره علوم مواد
  • دوره تولید و فناوری سیستم
  • دوره مهندسی خودرو
  • دوره مهندسی انرژی و فرآیند
  • دوره مهندسی بیوپرس

بازار کار رشته مهندسی مکانیک در آلمان

بازار کار رشته مهندسی مکانیک در آلمان

مهندسی مکانیک در آلمان یکی از شغل های بسیار مهم و محبوب به شمار می رود که طیف شغلی بسیار گسترده ای دارد.

تحصیل در دانشگاهی آلمانی در این حوزه، آینده شغلی شما در این کشور در حوزه مهندسی مکانیک را صد درصد تضمین می کند.

دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد این رشته را کسب می کنند در کشور آلمان می توانند در صنایع خودرو سازی، صنعت هوافضا، صنعت زیست پزشکی، صنعت برق و انرژی و … مشغول به کار شوند.

برخی از وظایف یک مهندس مکانیک در آلمان:

  • طراحی و آزمایش دستگاه های مکانیکی
  • برنامه ریزی و ساخت محصولات جدید
  • استفاده از نرم افزار ها و فناوری های متناسب با موقعیت ها
  • مدیریت پروژه
  • پیروی از رویه های مهندسی استاندارد
  • بررسی ایمنی، ظاهر و عملکرد سازه
  • ایجاد نمونه های اولیه و آزمایش محصول
  • ارائه گزارش
  • تعیین الزامات مورد نیاز پروژه

درآمد یک مهندس مکانیک در آلمان:

میانگین درآمد: 49000 یورو

حداقل درآمد: 34000 یورو

حداکثر درآمد: 71000 یورو

میانگین درآمد در هر ساعت: 20 یورو

 

میانگین درآمد ماهانه یک مهندس مکانیک در شهرهای مختلف آلمان:

  • برلین: 4000 یورو
  • برمن: 3440 یورو
  • دورتموند: 3280 یورو
  • دوسلدورف: 3740 یورو
  • اسن: 3330 یورو
  • اشتوتگارت: 3570 یورو
  • کلن: 3590 یورو

میزان درآمد یک مهندس مکانیک در آلمان با توجه به میزان تجربه:

میزان درآمدمیانگین درآمد حدودی
کمتر از 1 سال44000 یورو
1 تا 4 سال48000 یورو
5 تا 9 سال55000 یورو
10 تا 19 سال60000 یورو
بیش از 20 سال77000 یورو

میزان افزایش درآمد با توجه به کسب تجربه بر حسب درصد:

 

میزان تجربهمیزان افزایش درآمد بر حسب درصد
کمتر از 2 سال
2 تا 5 سال34%
5 تا 10 سال48%
10 تا 15 سال22%
15 تا 20 سال9%
بیش از 20 سال8%

 

مهارت هایی که هر مهندس مکانیک مشغول به کار در آلمان، باید به آن ها تسلط داشته باشد:

  • طراحی مهندسی
  • Autodesk AutoCAD
  • مدیریت پروژه
  • مایکروسافت آفیس
  • SolidWorks

برخی از بهترین کمپانی های آلمانی که در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد، می توانید به عنوان یک مهندس مکانیک در آن مشغول به کار شوید:

  • Audi AG (تولید کننده اتوموبیل لوکس)
  • Bomag (تولید کننده ماشین آلات صنعتی برای تراکم خاک، دفع مواد زائد، بازیافت و صنایعی از این قبیل)
  • گروه BMW (تولید کننده برتر در حوزه اتوموبیل سواری و موتور سیکلت)
  • Continental AG (تولید کننده اتوموبیل سواری و ماشین آلات صنعتی و قطعاتشان)
  • Daimler (بزرگ ترین تولید کننده خودرو های پریمیوم و وسایل نقلیه تجاری)
  • HAWE Hydraulik SE (توسعه دهنده و تولید کننده های سیستم های مهندسی، کارخانجات، مکانیک و قطعات هیدرولیک)
  • گروه Schaeffler (تامین کننده بین المللی خودرو)
  • Thyssenkrupp (کمپانی چند ملیتی در مهندسی صنایع و تولید فولاد)
  • Volkswagen Group (تولید کننده خودرو سواری و وسایل نقلیه تجاری)

حقایقی جالب در مورد بازار کار مهندسی مکانیک در آلمان:

  • مهندسی مکانیکی که دارای مدرک کارشناسی ارشد است، درآمدی حدودا 2 برابر مهندس مکانیکی دارد که دارای مدرک کارشناسی است.
  • مهندسان مکانیک مرد، 7 درصد بیشتر از مهندسان مکانیک خانم درآمد دارند.
  • هر 12 ماه، به طور متوسط درآمد یک مهندس مکانیک در آلمان تا 6 درصد افزایش می یابد.
  • مهندسان مکانیک فعال در بخش های دولتی، 5 درصد بیشتر از مهندسان مکانیک فعال در بخش های خصوصی درآمد دارند.

علاوه بر امکان تحصیل در رشته مهندسی مکانیک با گرایش‌های متفاوت در دانشگاه‌های آلمان، امکان تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی نیز در مقاطع کارشناسی‌‌، کارشناسی ‌ارشد و دکترا در مراکز آموزش عالی این کشور فراهم شده است. امکان تحصیل در رشته مهندسی مکانیک (Maschinenbau) در بسیاری از دانشگاه‌های آلمان و مراکز آموزش عالی این کشور وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *