توصیه های طلایی برای موفقیت در آزمون Speaking آيلتس
توصیه های طلایی برای موفقیت در آزمون Speaking آيلتس
سپتامبر 29, 2021
7 دانشگاه دانشگاه های پزشکی فرانسه
7 دانشگاه دانشگاه های پزشکی فرانسه
سپتامبر 30, 2021

هفت گام قبل از تحصیل در خارج از کشور

 

 

تحصیل و زندگی در خارج از کشور همیشه اضطراب آور است و هرگز نمی توانید صددرصد برای زندگی در یک کشور دیگر کاملا آماده باشید. اما در این مقاله ۱۰ نکته طلایی را برایتان تشریح می کنید که به شما کمک می کنید این گام از زندگی تان را با اضطراب کمتر و اعتماد به نفس بیشتر بردارید.

1. مطمئن شوید که تمام کارهای اداری و مدارک لازم را آماده کرده اید
پاسپورت تان را هر چه سریعتر تهیه یا تمدید کنید و به موقع برای ویزا اقدام کنید. تاریخ انقضای پاسپورت تان را به دقت چک کنید. درباره نوع ویزا و فهرست مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا تحقیق کنید. تهیه بعضی مدارک زمانبر است.

2. درباره کشور، رشته و برنامه تحصیلی مد نظر، گزینه های سفر و اسکان در کشور مقصد اطلاعات کافی کسب کنید
تمام برنامه های تحصیلی منحصربفرد هستند اما همیشه نیازمند قدری تشریفات اداری هستند. درباره رشته و واحدهای درسی و گزینه های سفر و اسکان موجود در دانشگاه و کشور هدف از قبل تحقیق کنید تا غافلگیر نشوید.

3. قیمت ارز را مدام بررسی کنید
موقع تصمیم گیری درباره کشور مقصد برای تحصیل، بسیاری از متقاضیان هزینه های زندگی و تحصیل را در نظر می گیرند، اما حتی بعضی از ارزان ترین کشورها برای زندگی هم نرخ ارز پایداری ندارند. توقع نداشته باشید که نرخ ارز از موقع اپلای تا موقع شروع تحصیل تان ثابت بماند. حتی تغییرات کوچک در نرخ ارز هم می تواند تاثیر زیادی بر هزینه های تحصیل و زندگی تان بگذارد. پس با مشاوران امین مشورت کنید.

4. اخبار کشور مقصد را دنبال کنید
اگر می خواهید درباره وضعیت اقتصاد، سیستم حمل و نقل، وضعیت سیاسی و خدمات درمانی کشور مقصد بدانید، حتما مدام اخبار محلی را چک کنید. این دانش جدید را می توانید به برنامه هایتان برای تحصیل و زندگی در کشور مقصد اعمال کنید.

5. تمام چکاپ های پزشکی و واکسناسیون های لازم را انجام بدهید
درباره چکاپ ها و معاینه های پزشکی و واکسنهایی که کشور مقصد برای دانشجویان و افراد خارجی الزامی اعلام کرده حتما تحقیق کنید. به ویژه درباره بیمه های درمانی لازم حتما اطلاعات کسب کنید و برای تهیه بیمه درمانی مناسب اقدام کنید.

6. برای رزرو بلیط و آماده کردن وسایل سفر از قبل برنامه ریزی کنید
تمام مدارک سفر مثل بلیط، وسایل، نقشه و غیره را از قبل آماده کنید و همراه داشته باشید. با برنامه ریزی به موقع می توانید از سفری بدون استرس لذت ببرید و حتی از تخفیف های رزرو زودهنگام بهره مند شوید.

7. در مورد مسائل مالی و مدیریت هزینه ها و افتتاح حساب بانکی برنامه ریزی کنید
حتی در کشورهایی که تحصیل در آنها رایگان هست هم بایستی در ابتدای ورود مبلغ کافی برای ثبت نام های لازم و هزینه های زندگی همراه داشته باشید. افتتاح حساب بانکی و تهیه کارتهای اعتباری برای دانشجویان خارجی در کشورهای مختلف، قوانین متفاوتی دارد. حتما از قبل درباره امکان دسترسی به این خدمات در کشور مقصد تحقیق کنید.

موسسه رویای پارسیان با سالها تجربه در حوزه اعزام دانشجو به چین و عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF  در تمامی گام های بالا شما را پشتیبانی می کند.

 

چنانچه مایلید بیشتر درباره فرصتهای تحصیل در خارج از کشور و خدمات پشتیبانی رویای پارسیان بدانید، با مشاوران خبره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *