تفاوت کاورلتر موتیویشن لتر و استادی پلن
اکتبر 16, 2021
معتبرترین رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی
معتبرترین رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی
اکتبر 17, 2021

بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال ۲۰۲۲ اعلام شد

QS Best Student Cities 2022

 

می دانید بهترین شهرهای جهان برای تحصیل و Study Abroad کدامند؟ در این مقاله شما را با جدیدترین رتبه بندی معتبر QS برای بهترین شهرهای دانشجویی جهان (QS Best Student Cities 2022) آشنا می کنیم:

رتبه بندی QS Best Student Cities با در نظر گرفتن عوامل متنوعی مانند هزینه تحصیل و زندگی، میزان تقاضا و نظرات دانشجویان فعلی، بهترین شهرهای جهان برای تحصیل و زندگی را همه ساله منتشر می کند. شهرهایی در این رتبه بندی بررسی می شوند که حداقل ۲۵۰ هزار نفر جمعیت داشته باشند و حداقل دو دانشگاه معتبر و دارای رنکینگ بالا در رتبه بندی دانشگاهی بین المللی QS را در خود جای بدهند.

شاخص های مورد استفاده برای ارزیابی هر شهر در این رتبه بندی در ۶ دسته اصلی قرار می گیرند:

1. رتبه بندی دانشگاهی که عملکرد کلی دانشگاه های یک شهر در QS World University Rankings را منعکس می کند. اعتبار و تعداد دانشگاه ها در شهرهای بزرگ در کسب امتیازات بالا در این شاخص تاثیرگذار است.

2. آمیزه دانشجویی که برای بررسی ساختار کلی دانشجویی یک شهر از منظر بین المللی طراحی شده است. شهرهایی که درصد بالاتری جمعیت دانشجویی – به ویژه بین المللی- داشته باشند، امتیاز بالاتری در این شاخص کسب می کنند.

3. میزان جذابیت که پرتقاضا بودن هر شهر از نظر متقاضیان تحصیل را منعکس می کند. این شاخص معیارهای متنوعی از نظر اقتصادی، ایمنی، بهداشت و آموزشی را دربرمی گیرد.

4. اشتغال پذیری که نشان می دهد کدام شهرها دارای تعداد بیشتری کارفرمای مایل به استخدام فارغ التحصیلان هستند.

5. هزینه های زندگی و تحصیل که نشان می دهد کدام شهرها برای اکثر دانشجویان و خانواده هایشان به لحاظ مالی، بیشتر انتخاب می شود. این شاخص مواردی مانند شهریه، هزینه خرید iPad و هزینه های زندگی را دربرمی گیرد.

6. نظرات دانشجویان که بر مبنای نظرسنجی های جهانی جمع آوری می شود. دانشجویان این فرصت را دارند تا تجربیاتشان درباره تحصیل در یک شهر بخصوص را با جهان در میان بگذارند.

و اما در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی جهان امسال، شهر لندن در جایگاه نخست قرار گرفته است. این شهر که دانشگاه های پیشروی بسیاری همچون University College London، Imperial College London و King`s College London را در خود جای می دهد، سالهاست که محبوب دانشجویان بین المللی است و موسسات آموزشی و آکادمیک تراز اول بسیاری دارد که دانشجویان بین المللی می توانند برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. شهر مونیخ در آلمان نیز جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

از جمله نکات جالب در رتبه بندی امسال، می توان به حضور تنها یک شهر از امریکا در ۱۰ شهر اول دانشجویی جهان، قرار گیری شهر نیویورک در جایگاه شانزدهم و حضور دو نماینده از قاره آسیا (توکیو و سئول) در جمع ۴ شهر برتر دانشجویی جهان اشاره کرد.

در ادامه با ۲۰ شهر نخست در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال ۲۰۲۰ آشنا می شوید:

۱. لندن، انگلستان۵. برلین، آلمان۹. بوستون، امریکا۱۳. تورنتو، کانادا۱۷. سنگاپور، سنگاپور
۲. مونیخ، آلمان۶. ملبورن، استرالیا۱۰. مونترال، کانادا۱۴. وین، اتریش۱۸. ونکوور، کانادا
۳. سئول، کره جنوبی۷. زوریخ، سوئیس۱۱. پاریس، فرانسه۱۵. هنگ کنگ، هنگ کنگ۱۹. کیوتو-اوزاکا، ژاپن
۴. توکیو، ژاپن۸. سیدنی، استرالیا۱۲. ادینبورگ، اسکاتلند۱۶. نیویورک، امریکا۲۰. لوزان، سوئيس

 

 

رویای پارسیان : تحقق بخش رویاهای تحصیلی مردمان سرزمین پارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *