اعتبار ژورنال های بین المللی
اعتبار ژورنال های بین المللی
اکتبر 24, 2021
مزایا و معایب تحصیل در چین
مزایا و معایب تحصیل در چین
اکتبر 24, 2021

مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه

 

برای مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت، مسلماً هیچگاه نمی توان گفت که یک راه، همیشه بهترین راه ممکن است. اما شاید بتوان با درنظر گرفتن شرایط شخص مهاجر و پارامترهای کشور مقصد، بهترین مکان و راه مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه را شناسایی کرد. این مقاله بر اساس پرداخت کمترین هزینه و میزان راحتی پذیرش مهاجر در کشور مقصد، نوشته شده است.

اگر شما تصمیم گرفته اید که کشور دومی را برای زندگی و اقامت انتخاب کنید، مطمئناً یکی از مهم ترین و اساسی ترین مواردی که دوست دارید از آن اطلاع داشته باشید، این است که چگونه می‌توانید با کمترین هزینه، مهاجرت به اروپا را انجام دهید. در چند سال اخیر با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، درخواست ‌ها برای دریافت اقامت اروپا، از دیگر کشورهای اروپایی افزایش یافته است. هر کدام از این کشورها شرایط و قوانین خاصی برای قبول و اعطای اجازه اقامت به شهروندان خارجی دارند.

در این مقاله یکی از کشورها و روش‌هایی را که به شما اجازه می‌دهد با صرف کمترین هزینه، اقامت کل اروپا را دریافت کنید، معرفی خواهیم کرد.

 

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

 

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کدام کشور است؟

شاید یکی از آرزوهای مهم و اساسی هر فردی، داشتن زندگی راحت با صرف کمترین هزینه باشد. یکی از جدیدترین و جذاب ترین برنامه ‌های اقامت در اروپا، دریافت اقامت دائم اروپا و داشتن امکان زندگی، کار، تحصیل و سفر در حوزه شنگن است. افرادی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند قطعاً می‌دانند که برای اخذ اقامت اروپا روش ‌های مختلفی وجود دارد.

یکی از راه ‌های گرفتن اقامت اروپا از روش سرمایه گذاری است. حتی افرادی که تمایل به دریافت اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری دارند نیز معمولاً در نظر دارند که ارزانترین و کم هزینه ترین کشور را برای اقامت و مهاجرت به اروپا انتخاب کنند. می‌توان گفت که بالاترین آمار قبولی اقامت در سال‌های اخیر، مختص به کشور اسلواکی و با روش اخذ اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت است.

اخذ اقامت از هر کشور و با هر روشی، معمولاً محدودیت ‌ها و مشکلات خاص خود را دارد. اما شرایط خاص اسلواکی و کمتر بودن پیچیدگی ‌ها و محدودیت ‌های قانونی این کشور، و همچنین امکان ثبت شرکت بدون نیاز به سرمایه گذاری، امکان اخذ اقامت از این کشور (از طریق ثبت شرکت) را بسیار ساده و آسان کرده است. همچنین شما با انتخاب این روش و ثبت شرکت در اسلواکی، اجازه فعالیت، زندگی، کار و تحصیل در تمامی کشورهای اتحادیه اروپا را برای خود و خانوادتان مهیا می‌کنید.

چرا اخذ اقامت اسلواکی کم هزینه ترین راه مهاجرت به اروپاست؟

  1. پایین بودن هزینه اخذ اقامت اسلواکی نسبت به سایر کشورها
  2. امکان دریافت اقامت اسلواکی بدون نیاز به سرمایه گذاری
  3. هزینه بسیار پایین زندگی در اسلواکی نسبت به سایر کشورهای اروپایی

شما برای ثبت شرکت در کشور اسلواکی نیاز به سرمایه گذاری ندارید. اما برای کارهای ثبتی، بیمه، اجاره نامه، حق‌الوکاله و موارد دیگری که منجر به دریافت اقامت شما می‌گردد، جمعاً بین ۱۵.۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ یورو بودجه نیاز دارید.

نکته مهم:

بعضی از افراد به دلایلی مانند عدم آگاهی، مدعی هستند که با مراجعه مستقیم متقاضی (توسط ویزای شنگن توریستی) به پلیس اسلواکی می‌توان فرآیند انجام این پروسه را سرعت داد و مثلاً به ۶ ماه کاهش داد.

در نظر داشته باشید، مراجعه مستقیم متقاضی به پلیس اسلواکی بابت انجام فرآیند ثبت شرکت، تنها با اخذ ویزای TYPE-D این کشور (National Visa) امکان پذیر است. برای انجام فرآیند ثبت شرکت در اسلواکی، ۲ راه کلی وجود دارد:

  1. اقدام از طریق سفارت اسلواکی (روش معمول)
  2. مراجعه مستقیم به پلیس اتباع خارجی کشور اسلواکی از طریق دریافت ویزای Type-D کشور اسلواکی (درخواست ویزای Type-D کشور اسلواکی شرایط بسیار خاصی دارد.)

شما با اخذ ویزای توریستی شنگن از طریق اتریش، آلمان و سایر کشورها (حتی از طریق خود کشور اسلواکی)، تنها اجازه فعالیت‌های توریستی را دارید. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید این مورد را از سفارت اسلواکی در تهران جویا شوید.

 

احتمال صدور اقامت از این طریق چقدر است؟

تقریباً می‌توان گفت که بالاترین آمار قبولی اقامت در سال‌های اخیر، مربوط به این روش بوده است. شما در این روش مصاحبه چندان سختی در سفارت ندارید و به احتمال خیلی زیاد با درخواست شما موافقت خواهد شد.

علت آسان بودن این روش آن است که کشور اسلواکی به دلیل اقتصاد نه چندان قوی خود، هم اکنون به دنبال جذب افراد با ارزش می‌باشد. ضمناً این کشور نیم نگاهی به مالیات پرداختی شما (3500 یورو سالانه و تا 5 سال) دارد.

مزایای اخذ اقامت اسلواکی با ثبت شرکت چیست؟

  • ساده و نسبتاً سریع بودن فرآیند اخذ اقامت از این طریق
  • راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت
  • پایین بودن نسبی هزینه ثبت شرکت دراسلواکی
  • دریافت اقامت بدون نیاز به سرمایه گذاری
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان، تحصیلی، شغلی و…
  • نداشتن هرگونه محدودیتی برای زندگی، کار، سفر و تحصیل در هر یک از کشور‌های اتحادیه اروپا
  • امکان افتتاح حساب بانکی در اتحادیه اروپا
  • امکان خرید اتومبیل و ملک در اتحادیه اروپا
  • امکان بیشتر دریافت ویزای استرالیا، کانادا، آمریکا و انگلستان به علت داشتن کارت اقامت اروپا

محدودیت‌ها و معایب اقامت این روش چیست؟

  • پرداخت مالیات سالانه حداقل 500 یورو تا مدت 5 سال.
  • باید حداقل هر 6 ماه یکبار، یک ورود به خاک اروپا (هر کشوری از اتحادیه اروپا) داشته باشید.

 

 

 

رویای پارسیان: تحقق بخش رویاهای تحصیلی مردمان سرزمین پارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *