4 باور دروغین درباره ادامه تحصیل در خارج از کشور
4 باور دروغین درباره ادامه تحصیل در خارج از کشور
ژانویه 28, 2019
مختصر و مفید درباره آیلتس
مختصر و مفید درباره آیلتس
ژانویه 29, 2019

چگونه با شوک فرهنگی ناشی از تحصیل، کار و زندگی در خارج از کشور کنار بیاییم؟

همه ما شنیده ایم که چگونه سفر و زندگی در خارج از کشور به شوک فرهنگی منجر می شود. اما چطور می توانید بر آنها غلبه کنید؟ قرار گرفتن در یک محیط و فرهنگ جدید برای نخستین بار بر هر کسی به نحوی متفاوت اثر می گذارد. پس از هیجان اولیه حضور در یک مکان جدید و کشف یک فرهنگ جدید، برخی افراد شروع می کنند به تجربه احساسات متنوع درباره اینکه ناحیه امنشان را ترک کرده اند.

اگر نگران این تغییر جدید در زندگی تان هستید، چند نکته طلایی ما برای اینکه تجربه تحصیل، کار و زندگی شیرینی در خارج از کشور داشته باشید، را مطالعه کنید.

  1. شما تنها نیستید: قبل از هر چیز باید درک کنید که شما تنها کسی نیستید که از خانه اش دور است، دانشجویان دیگر هم همین حس را دارند. پس می توانید با هم درباره تجربیات جدید و عجیب تان بخندید!
  2. یاد بگیرید که با افرادی از فرهنگ های مختلف کار کنید: مردم کشورهای مختلف اغلب نگرشهای بسیار متفاوتی به کار و تعادل کار-زندگی دارند ، یعنی کار نزدیک با دانشجویانی از پیشینه های چند فرهنگی می تواین چالش ها ی بسیاری داشته باشد، اما یاد می گیرید که چطور از توانایی های هر فرد بهره برداری کنید و رد کنید که شاید همیشه طرز فکر شما بهترین نباشد.
  3. کشور میزبان تان را از دریچه افسانه ها کاوش کنید: خودتان را در رمان ها و فیلم هایی درباره کشور میزبانتان غرق کنید، این یک روش عالی برای درک تاریخ و فرهنگ آن کشور و همچنین درک نقاط تشابه بسیار بین فرهنگ هاست.
  4. هر قانون نانوشته ای را شناسایی کنید: تجربه زندگی در خارج از کشور چشمان شما را به جهان باز می کند. برای اینکه بیشترین بهره را از زمانتان در کشور میزبان ببرید، سعی کنید حداقل مبانی زبان آن را یاد بگیرید. این یک نشانه احترام است. هر فرهنگی افرادی را که سعی می کنند با شیوه انجام کارها به سبک خودشان مطابقت پیدا کنند، گرامی می دارد.
  5. برای مدتی خانه را فراموش نکنید و یاد بگیرید که دوباره کنجکاو باشید: هر چه بزرگتر می شویم، ظرفیتمان برای کنجکاوی و شگفتی به طور طبیعی کمرنگ تر می شود، چون راحت تر این است که به دانسته هایمان تکیه کنیم. به آموختن اینکه بسیار کنجکاو باشیم می تواند تفاوت بسیاری بین یک تجربه شاد تحصیل و کار در خارج از کشور و یک تجربه غمبار را تعیین کند.

اما چطور می توانید کنجکاوتر باشید؟ اول از همه از اینکه هر چیز جدیدی را با چیزی شبیه در زادگاه تان مقایسه کنید دست بردارید. در عوض سوال پرسیدن را شروع کنید. دوستان و معلمانتان را با سوال های باز بمباران کنید تا فضایی امن برای تبادل و یادگیری خلق کنید.

 

نگارنده: سمانه سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *