شرایط تحصیل در آمریکا
شرایط تحصیل در آمریکا
ژانویه 9, 2019
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان (LMU)
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان (LMU)
ژانویه 10, 2019

برای تحصیل در آمریکا چه شرایطی نیاز است ؟

راهنمای تحصیل در آمریکا

شرایط عالی تحصیل در آمریکا

مدارک مورد نیاز برای ارسال تقاضا به دانشگاه های آمریکا:

• ریز نمرات (Transcript)

معمولا دو تا سه نسخه رسمی از ریزنمرات تمام دانشگاههایی که قبلا رفته اید لازم است. لازم است که کارنامه ها را در پاکت های مهر و موم شده بفرستید که این مهر و موم باید توسط دانشگاه مربوطه انجام شود. اگر اصل کارنامه به فارسی است می بایست ترجمه رسمی آن را هم همراه با نسخه اصلی در پاکت گذاشته و مهر و موم کنید. برای دانشجویانی که در سال آخر تحصیل هستند و یا کارنامه شان هنوز آزاد نشده برای مراحل مقدماتی پذیرش گرفتن احتمالا فرستادن نسخه غیر رسمی کارنامه که همراه با گواهی از رییس دانشکده یا آموزش که مبتنی بر صحت مندرجات کارنامه باشد کفایت میکند.اما باید توجه کنید که در صورت پذیرش گرفتن دانشگاه مقصد یک نسخه از کارنامه رسمی شما را درخواست خواهد کرد. برای گرفتن کپی رسمی کارنامه معمولا مدرک تحصیلی باید آزاد شده باشد یا به اصطلاح خریداری شود. این به این معنی است که شما هیچ بدهی به دانشگاه و وزارت علوم ندارید.

• فرم های تقاضا (Application Forms)

فرم‌های تقاضا معمولا حاوی سئوالات کلی در مورد متقاضی هستند. بسیار مهم است که این فرم‌ها دقیق و کامل پر شوند. تا زمانی که این فرم‌ها را کامل نکنید و نفرستید بررسی تقاضای شما به جریان نخواهد افتاد. معمولا اکثر دانشگاه‌ها این فرمها را به صورت آنلاین در دسترس دارند که کار شما را راحت تر خواهد کرد.

• توصیه نامه ها (Recommendation Letters)

توصیه‌نامه ها بخش خیلی مهمی از پرونده شما هستند. این توصیه‌نامه ها باید توسط استادانی که رابطه دانشگاهی یا حرفه ای با شما داشته اند نوشته شود. دانشگاه‌ها معمولا دو یا سه توصیه نامه درخواست میکنند. این توصیه‌نامه‌ها را برای پرکردن به افرادی بدهید که شما را خوب میشناسند (از لحاظ علمی یا کاری) و مطمئن هستید که درباره شما مطالب خوبی خواهند نوشت و مهارت‌ها و محسنات شما را گوشزد خواهند کرد. در نامه باید تشریح شده باشد که شخص توصیه‌کننده چه مدت است که شما را میشناسد، فکر میکند که قابلیت‌های شما کدام هستند، و چرا شما شایستگی دارید که از دانشگاه مقصد پذیرش/کمک مالی بگیرید. توجه داشته باشید که توصیه نامه باید نشان بدهد که فرد توصیه کننده شما را خیلی خوب میشناسد. فراموش نکنید که کمیته پذیرش (Admission Committee) مخصوصا میخواهد بداند که چرا شما برای این دانشگاه/رشته مناسب هستید. این نکته مخصوصا برای متقاضیان مدرک دکترا مهم است.

• مرامنامه (Statement of Purpose)

این بخش احتمالا سخت‌ترین بخش پرونده شما خواهد بود.در این قسمت شما تشریح خواهید کرد که چه کسی هستید، چه پیشینه علمی و کاری دارید، چرا علاقمندید که در این دانشگاه و رشته بخصوص ادامه تحصیل دهید، و دیدگاه و هدفتان در باره آینده بعد از تحصیل چیست.به بیان دیگر شما عملا می خواهید کمیته پذیرش را ترغیب و قانع کنید که شما را به خیلی از متقاضیان دیگر ترجیح بدهند. نوشته شما باید به روشنی توضیح دهد که برای چه رشته‌ای تقاضا میکنید، انگیزه شما چیست، چه چیزی میخواهید به دست بیاورید، و چگونه میتوانید برای دانشگاه مقصد و محیط علمی آن مثمر ثمر باشید.

• .C.V

یکی از موثرترین و مهمترین ابزار برای بدست آوردن موقعیت های تحصیلی در آمریکا، ایجاد ارتباط موثر است. به همین علت تهیه یک C.V خوب در کسب پذیرش یک دانشگاه بسیار موثر است. بعضی از دانشگاهها دانشجویان را ملزم می کنند که یک فرم استاندارد C.V مخصوص دانشگاه را پر کنند. با این حال در بیشتر موارد این به خود متقاضی بر می گردد که چگونه یک C.V را تهیه کند. یکی از نکته های کلیدی در تهیه C.V این است که اگر متقاضی در پی کسب موقعیت تحصیلی است باید سوابق تحصیلی و تحقیقاتی خود را در صفحه اول ارائه دهد. اما در صورتی که C.V برای کسب موقعیت شغلی است - که در این حال معمولاً به آن رزومه (Resume) می گویند – لازم است که اول به تجربیات کاری اشاره شود. معمولاً C.V از 2-3 صفحه بیشتر نیست. وقتی که با استادی مکاتبه می کنید چیزی که برای معرفی بیشتر خود برای او می فرستید .C.V است. بسیاری از دانشگاهها هم را جزو یکی از مدارکی قرار می دهند که باید برای کمیته تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرستاده شود. بهتر است که C.V به فرمت pdf یا rtf تبدیل شود چون در این صورت امکان باز شدن فایل شما توسط اغلب سیستمها وجود دارد و از طرف دیگر فایل تهیه شده با همان "تنظیمات صفحه ای" مورد نظر شما پرینت خواهد شد. بعضی ها هم اعتقاد دارند که فرمت pdf رسمی تر است.

• امتحانات استاندارد (GRE ,TOEFL , ...)

تعداد زیادی از دانشگاههای آمریکا تافل را به آیلتس ترجیح میدهند و اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه های سطح بالای آمریکا نمره آیلتس را قبول نمی کنند. بنابراین اگر کسی بطور همزمان در حال تقاضا دادن برای چند کشور مختلف است، باید اطلاعات لازم برای مدرک زبان مورد قبول هر دانشگاه را کسب کند. علاوه بر امتحان تافل شما ممکن است لازم باشد که در امتحانات دیگری هم که اصطلاحا به آنها امتحانات استاندارد (Standardized tests) گفته می‌شود شرکت کنید. به عنوان مثال دانشجویان رشته‌های مهندسی و علوم باید امتحان عمومی: (GRE General) و دانشجویان رشته‌های مدیریت باید امتحان: GMAT را بدهند. بعضی از رشته‌های علوم علاوه بر امتحان عمومی شاید لازم باشد که بخش های مربوط به رشته خودشان: (GRE Subject) را هم بگذرانند. این امتحانات معمولا از تافل سخت‌تر هستند چون برای تمام دانشجویان متقاضی (و نه فقط خارجی‌ها) طراحی می‌شوند و دانشجویان آمریکایی هم باید در آنها نمره حد نصاب را کسب کنند.

راهنمای تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی

بسیاری از افراد تمایل دارند در مقطع کارشناسی در امریکا تحصیل کنند و با این اقدام شانس خود را برای ورود به مقاطع بالاتر تحصیلی و کار در امریکا افزایش دهند. مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس در امریکا 4 سال است. اگر شما بخواهید برای پذیرش از دانشگاه های امریکا اقدام کنید باید مدرک دیپلم 12 ساله خود را اخذ کرده باشید و اگر هنوز مدرک پیش دانشگاهی خود را اخذ نکرده اید این امکان را دارید که دوره پیش دانشگاهی خود را در آمریکا بگذرانید. برای تحصیل در مقطع لیسانس در آمریکا فرد نیاز به کسب نمره آیلس 5 یا 6 و یا نمره تافل مشابه دارد. فرد با گذراندن 4 سال تحصیلی معادل 8 ترم،میتواند مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های امریکا دریافت نماید. بسته به اینکه فرد در چه رشته ای تحصیل مینماید و چه واحدهای دروس تخصصی و اختیاری را گذرانده است مدرک ( Bachelor of Science=B.S) و یا (Bachelor of Art=B.A) به او اعطا می شود. دانشجویان در زمان تحصیل در مقطع لیسانس اجازه کار به صورت 10 ساعت در هفته را دارا می باشند و میتوانند برای هر ساعت درامدی در حدود 12 تا 15 دلار کسب نمایند.

تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد

از آنجا که درصد بسیار کمی از آمریکایی ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام مینمایند،فردی که در این مقطع تحصیل نماید شانس بالایی برای یافتن کار در کشور آمریکا دارد. برای تحصیل در امریکا در مقطع کارشناسی ارشد فرد نیاز به نمره آیلس 6.5 با بالا و یا نمره تافل مشابه دارد. ضمن انکه برای تحصیل در اکثر رشته ها،بسته به نوع رشته باید نمره: Gre و Gmat قابل قبولی نیز ارائه نماید. گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا بنا به رشته یک تا سه سال به طول می انجامد. صورت اول دوره کوتاه تری را در بر میگیرد و فرد در آن تعدادی واحد درسی و یک پروژه را میگذراند. درکارشناسی ارشد تحقیقی دانشجو تعداد واحد کمتری را میگذراند و باید یک تز یا پایان نامه و یک مقاله ارائه نماید. میتوان گفت برای اشخاصی که میتوانند هزینه تحصیل خود را برای مدت کوتاه تری پرداخت نمایند کارشناسی ارشد حرفه ای بسیار مناسب است و فرد در مدت کوتاهی می تواند جذب بازار کار شود.

دانشجویان در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اجازه کار به صورت 20 ساعت در هفته را دارا می باشند و میتوانند برای هر ساعت درآمدی در حدود 15 دلار کسب نمایند.

انواع مدارک کارشناسی ارشد در آمریکا:

به طور کلی دو نوع مدرک فوق لیسانس در آمریکا وجود دارد.
مدارک حرفه ای (Professional Degrees)
مدارک تحقیقی(Research Degrees)
بنا به رشته تحصیلی مدارک حرفه ای ممکن است نامهای متفاوتی داشته باشند. مثلا در رشته های مهندسی ممکن است؛ Master of Engineering یا Master of Science in Engineering باشند مدارک تحقیقی همه تحت یک نام: (Master of Science) ارائه میشوند.

این دو مدرک چند تفاوت اصلی دارند:
پیش‌نیازها: برای مدارک حرفه ای دانشجویان احتیاج به نوشتن تز یا مقاله تحقیقاتی ندارند و تمرکز اصلی پروگرام روی گذراندن معمولا 30 واحد درسی و تمام کردن یک یا دو پروژه است. در مدارک تحقیقی دانشجویان ملزم به نوشتن یک پایان نامه تحقیقاتی هستند و معمولا باید یک مقاله تحقیقی نیز به چاپ برسانند و در عوض تعداد واحد درسی کمتری بر میدارند.

کمک‌های مالی : مدارک حرفه‌ای بیشتر به چشم یک سرمایه‌گذاری برای بالا بردن موقعیت کاری دیده شده و کمک‌های مالی کمتری دریافت میکنند (یا اصلا دریافت نمیکنند). کمکهای مالی دانشجویان عموما از بودجه تحقیقاتی میاید که استاد مربوطه برای یک موضوع خاص از دولت می گیرد. به علت اینکه مدارک حرفه ای کار تحقیقی انجام نمیدهند امکان برخورداری از این بودجه‌ها هم برای دانشجویان متقاضی مدارک حرفه‌ای فراهم نیست. ممکن است در حالت‌های خاص بخشی از شهریه به دانشجو بخشیده شود.

پذیرش گرفتن : دقیقا به این علت که خود دانشجو معمولا باید هزینه تحصیل مدارک حرفه ای را متقبل شود پذیرش گرفتن از این مدارک راحت تر از نوع تحقیقی آن است. علاوه بر این خیلی از دانشگاهها مدارک تحقیقی فوق لیسانس را فقط به صورت پیوسته با مدرک دکترا ارائه میکنند. اگر نمره های خیلی خوبی ندارید و امکان مالی یک سال شهریه دادن هم برایتان فراهم است این نوع مدارک حرفه‌ای میتوانند گزینه خوبی باشند.

اعتبار : هردو مدرک در آمریکا دارای اعتبار یکسان هستند و دانشگاه‌های طراز اول از هردو مدرک ارائه میکنند. تفاوت این دو مدرک نه در اعتبار آنها بلکه در نوع دانشجویانی است که جذب میکنند. دانشجویان مدارک حرفه ای بیشتر جذب بازار کار میشوند اما دانشجویان با مدرک تحقیقاتی بیشتر علاقمند به تحقیق و یا ادامه تحصیل در مقطع دکترا هستند.

پذیرش دکترا : اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارید مدارک تحقیقی گزینه بهتری هستند. چرا که در طی دوره تمرین تحقیق کردن خواهید کرد و با بسیاری از مهارتهای لازم برای موفقیت در مقطع دکترا آشنا خواهید شد. همین آشنایی و نیز مقالات تحقیقی شما در طی دوره فوق لیسانس شانس پذیرش در مقطع دکترا بالاتر می برد. هر چند که با هر دو مدرک میشود وارد مقطع دکترا شد.

تحصیل در آمریکا در مقطع دکتری

برای آنکه فرد بتواند در این مقطع از دانشگاه های آمریکا پذیرش دریافت کند باید دارای رزومه تحصیلی قوی باشد. منظور از رزومه قوی داشتن معدل بالای 16،مقاله های علمی پژوهشی،کار در مراکز پژوهشی،مدرک زبان و ... است. مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری در امریکا 3 تا 5 سال است. دانشجویان در دوره دکتری بیشتر به تحقیق و پژوهش می پردازند و از آنجا که بودجه تحقیقاتی دانشگاه های آمریکا در این مقطع بسیار بالاست افراد با رزومه تحصیلی خوب شانس گرفتن بورسیه های تحصیلی را نیز دارا می باشند.

هزینه تحصیل در آمریکا چیزی در حدود 30 تا 35 هزار دلار در سال است و میزان هزینه زندگی،گرچه با توجه به شهر،ایالت و سبک زندگی فرد متغیر است ولی میتوان مبلغی در حدود 800 تا 1000 دلار را برای زندگی یک فرد در طول یکماه در آمریکا تعیین کرد.

مزایای تحصیل در آمریکا و مهاجرت به این کشور بسیار زیاد است. در عین حال نباید از ذکر این نکته که به علل متعدد ریسک دریافت ویزا از سفارت آمریکا بالاست،غافل ماند. حتما به شما توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی مشورت لازم با وکلای مجرب حقوق بین الملل را در دستور کار خود قرار دهید. همچنین میتوانیم به شما توصیه کنیم با تحصیل در اروپا راه خود را به آمریکا هموار کنید و با یک رزومه قوی برای تحصیل و مهاجرت به آمریکا اقدام نمایید.


دسترسی سریع

برای تحصیل در آمریکا چه شرایطی نیاز است ؟

راهنمای تحصیل در آمریکا

راهنمای تحصیل در آمریکا

شرایط عالی تحصیل در آمریکا

مدارک مورد نیاز برای ارسال راهنمای تحصیل در آمریکا:

• ریز نمرات (Transcript)

معمولا دو تا راهنمای تحصیل در آمریکا سه نسخه رسمی از ریزنمرات تمام دانشگاههایی که قبلا رفته اید لازم است. لازم است که کارنامه ها را در پاکت های مهر و موم شده بفرستید که این مهر و موم باید توسط دانشگاه مربوطه انجام شود. اگر اصل کارنامه به فارسی است می بایست ترجمه رسمی آن را هم همراه با نسخه اصلی در پاکت گذاشته و مهر و موم کنید. برای دانشجویانی که در سال آخر تحصیل هستند و یا کارنامه شان هنوز آزاد نشده برای مراحل مقدماتی پذیرش گرفتن احتمالا فرستادن نسخه غیر رسمی کارنامه که همراه با گواهی از رییس دانشکده یا آموزش که مبتنی بر صحت مندرجات کارنامه باشد کفایت میکند.اما باید توجه کنید که در صورت پذیرش گرفتن دانشگاه مقصد یک نسخه از کارنامه رسمی شما را درخواست خواهد کرد. برای گرفتن کپی رسمی کارنامه معمولا مدرک تحصیلی باید آزاد شده باشد یا به اصطلاح خریداری شود. این به این معنی است که شما هیچ بدهی به دانشگاه و وزارت علوم ندارید.

• فرم های تقاضا (Application Forms)

فرم‌های تقاضا معمولا حاوی سئوالات کلی در مورد متقاضی هستند. بسیار مهم است که این فرم‌ها دقیق و کامل پر شوند. تا زمانی که این فرم‌ها را کامل نکنید و نفرستید بررسی تقاضای شما به جریان نخواهد افتاد. معمولا اکثر دانشگاه‌ها این فرمها را به صورت آنلاین در دسترس دارند که کار شما را راحت تر خواهد کرد. راهنمای تحصیل در آمریکا

• توصیه نامه ها (Recommendation Letters)

توصیه‌نامه ها بخش خیلی مهمی از پرونده شما هستند. این توصیه‌نامه ها باید توسط استادانی که رابطه دانشگاهی یا حرفه ای با شما داشته اند نوشته شود. دانشگاه‌ها معمولا دو یا سه توصیه نامه درخواست میکنند. این توصیه‌نامه‌ها را برای پرکردن به افرادی بدهید که شما را خوب میشناسند (از لحاظ علمی یا کاری) و مطمئن هستید که درباره شما مطالب خوبی راهنمای تحصیل در آمریکا خواهند نوشت و مهارت‌ها و محسنات شما را گوشزد خواهند کرد. در نامه باید تشریح شده باشد که شخص توصیه‌کننده چه مدت است که شما را میشناسد، فکر میکند که قابلیت‌های شما کدام هستند، و چرا شما شایستگی دارید که از دانشگاه مقصد پذیرش/کمک مالی بگیرید. توجه داشته باشید که توصیه نامه باید نشان بدهد که فرد توصیه کننده شما را خیلی خوب میشناسد. فراموش نکنید که کمیته پذیرش (Admission Committee)
مخصوصا میخواهد بداند که چرا شما برای این دانشگاه/رشته مناسب هستید. این نکته مخصوصا برای متقاضیان مدرک دکترا مهم است.

• مرامنامه (Statement of Purpose)

این بخش احتمالا سخت‌ترین بخش پرونده شما خواهد بود.در این قسمت شما تشریح خواهید کرد که چه کسی هستید، چه پیشینه علمی و کاری دارید، چرا علاقمندید که در این دانشگاه و رشته بخصوص ادامه تحصیل دهید، راهنمای تحصیل در آمریکا و دیدگاه و هدفتان در باره آینده بعد از تحصیل چیست.به بیان دیگر شما عملا می خواهید کمیته پذیرش را ترغیب و قانع کنید که شما را به خیلی از متقاضیان دیگر ترجیح بدهند. نوشته شما باید به روشنی توضیح دهد که برای چه رشته‌ای تقاضا میکنید، انگیزه شما چیست، چه چیزی میخواهید به دست بیاورید، و چگونه میتوانید برای دانشگاه مقصد و محیط علمی آن مثمر ثمر باشید.

• .C.V

یکی از موثرترین و مهمترین ابزار برای بدست آوردن موقعیت های تحصیلی در آمریکا، ایجاد ارتباط موثر است. به همین علت تهیه یک C.V خوب در کسب پذیرش یک دانشگاه بسیار موثر است. بعضی از دانشگاهها دانشجویان را ملزم می کنند که یک فرم استاندارد C.V مخصوص دانشگاه را پر کنند. با این حال در بیشتر موارد این به خود متقاضی بر می گردد که چگونه یک C.V را تهیه کند. یکی از نکته های کلیدی در تهیه C.V این است که اگر متقاضی در پی کسب موقعیت تحصیلی است باید سوابق تحصیلی و تحقیقاتی خود را در صفحه اول ارائه دهد. راهنمای تحصیل در آمریکا اما در صورتی که C.V برای کسب موقعیت شغلی است – که در این حال معمولاً به آن رزومه (Resume) می گویند – لازم است که اول به تجربیات کاری اشاره شود. معمولاً C.V از 2-3 صفحه بیشتر نیست. وقتی که با استادی مکاتبه می کنید چیزی که برای معرفی بیشتر خود برای او می فرستید .C.V است. بسیاری از دانشگاهها هم را جزو یکی از مدارکی قرار می دهند که باید برای کمیته تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرستاده شود. بهتر است که C.V به فرمت pdf یا rtf تبدیل شود چون در این صورت امکان باز شدن فایل شما توسط اغلب سیستمها وجود دارد و از طرف دیگر فایل تهیه شده با همان “تنظیمات صفحه ای” مورد نظر شما پرینت خواهد شد. بعضی ها هم اعتقاد دارند که فرمت pdf رسمی تر است. راهنمای تحصیل در آمریکا

• امتحانات استاندارد (GRE ,TOEFL , …)

تعداد زیادی از دانشگاههای آمریکا تافل را به آیلتس ترجیح میدهند و اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه های سطح بالای آمریکا نمره آیلتس را قبول نمی کنند. بنابراین اگر کسی بطور همزمان در حال تقاضا دادن برای چند کشور مختلف است، باید اطلاعات لازم برای مدرک زبان مورد قبول هر دانشگاه را کسب کند. راهنمای تحصیل در آمریکا
علاوه بر امتحان تافل شما ممکن است لازم باشد که در امتحانات دیگری هم که اصطلاحا به آنها امتحانات استاندارد (Standardized tests) گفته می‌شود شرکت کنید. به عنوان مثال دانشجویان رشته‌های مهندسی و علوم باید امتحان عمومی: (GRE General) راهنمای تحصیل در آمریکا
و دانشجویان رشته‌های مدیریت باید امتحان: GMAT را بدهند. بعضی از رشته‌های علوم علاوه بر امتحان عمومی شاید لازم باشد که بخش های مربوط به رشته خودشان: (GRE Subject) را هم بگذرانند. این امتحانات معمولا از تافل سخت‌تر هستند چون برای تمام دانشجویان متقاضی (و نه فقط خارجی‌ها) طراحی می‌شوند و دانشجویان آمریکایی هم باید در آنها نمره حد نصاب را کسب کنند. راهنمای تحصیل در آمریکا

راهنمای تحصیل در آمریکا


تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی

بسیاری از افراد تمایل دارند در مقطع کارشناسی در امریکا تحصیل کنند و با این اقدام شانس خود را برای ورود به مقاطع بالاتر تحصیلی و کار در امریکا افزایش دهند. مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس در امریکا 4 سال است. اگر شما بخواهید برای پذیرش از دانشگاه های امریکا اقدام کنید باید مدرک دیپلم 12 ساله خود را اخذ کرده باشید راهنمای تحصیل در آمریکا و اگر هنوز مدرک پیش دانشگاهی خود را اخذ نکرده اید این امکان را دارید که دوره پیش دانشگاهی خود را در آمریکا بگذرانید. برای تحصیل در مقطع لیسانس در آمریکا فرد نیاز به کسب نمره آیلس 5 یا 6 و یا نمره تافل مشابه دارد. فرد با گذراندن 4 سال تحصیلی معادل 8 ترم،میتواند مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های امریکا دریافت نماید. بسته به اینکه فرد در چه رشته ای تحصیل مینماید و چه واحدهای راهنمای تحصیل در آمریکا
دروس تخصصی و اختیاری را گذرانده است مدرک
( Bachelor of Science=B.S) و یا (Bachelor of Art=B.A)
به او اعطا می شود. دانشجویان در زمان تحصیل در مقطع لیسانس اجازه کار به صورت 10 ساعت در هفته را دارا می باشند و میتوانند برای هر ساعت درامدی در حدود 12 تا 15 دلار کسب نمایند.


تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد

از آنجا که درصد بسیار کمی از آمریکایی ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام مینمایند،فردی که در این مقطع تحصیل نماید شانس بالایی برای یافتن کار در کشور آمریکا دارد. برای تحصیل در امریکا در مقطع کارشناسی ارشد فرد نیاز به نمره آیلس 6.5 با بالا و یا نمره تافل مشابه دارد. ضمن انکه برای تحصیل در اکثر رشته ها،بسته به نوع رشته باید نمره: راهنمای تحصیل در آمریکا
Gre و Gmat قابل قبولی نیز ارائه نماید. گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا بنا به رشته یک تا سه سال به طول می انجامد. صورت اول دوره کوتاه تری را در بر میگیرد و فرد در آن تعدادی واحد درسی و یک پروژه را میگذراند. درکارشناسی ارشد تحقیقی دانشجو تعداد واحد کمتری را میگذراند و باید یک تز یا پایان نامه و یک مقاله ارائه نماید. میتوان گفت برای اشخاصی که میتوانند هزینه تحصیل خود را برای مدت کوتاه تری پرداخت نمایند کارشناسی ارشد حرفه ای بسیار مناسب است و فرد در مدت کوتاهی می تواند جذب بازار کار شود.

دانشجویان در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اجازه کار به صورت 20 ساعت در هفته را دارا می باشند و میتوانند برای هر ساعت درآمدی در حدود 15 دلار کسب نمایند. راهنمای تحصیل در آمریکا


انواع مدارک کارشناسی ارشد در آمریکا:

به طور کلی دو نوع مدرک فوق لیسانس در آمریکا وجود دارد.
مدارک حرفه ای (Professional Degrees)
مدارک تحقیقی(Research Degrees)
بنا به رشته تحصیلی مدارک حرفه ای ممکن است نامهای متفاوتی داشته باشند. مثلا در رشته های مهندسی ممکن است؛
Master of Engineering یا Master of Science in Engineering باشند راهنمای تحصیل در آمریکا
مدارک تحقیقی همه تحت یک نام: (Master of Science) ارائه میشوند.

این دو مدرک چند تفاوت اصلی دارند:
پیش‌نیازها: برای مدارک حرفه ای دانشجویان احتیاج به نوشتن تز یا مقاله تحقیقاتی ندارند و تمرکز اصلی پروگرام روی گذراندن معمولا 30 واحد درسی و تمام کردن یک یا دو پروژه است. در مدارک تحقیقی دانشجویان ملزم به نوشتن یک پایان نامه تحقیقاتی هستند و معمولا باید یک مقاله تحقیقی نیز به چاپ برسانند و در عوض تعداد واحد درسی کمتری بر میدارند. راهنمای تحصیل در آمریکا

کمک‌های مالی
: مدارک حرفه‌ای بیشتر به چشم یک سرمایه‌گذاری برای بالا بردن موقعیت کاری دیده شده و کمک‌های مالی کمتری دریافت میکنند (یا اصلا دریافت نمیکنند). کمکهای مالی دانشجویان عموما از بودجه تحقیقاتی میاید که استاد مربوطه برای یک موضوع خاص از دولت می گیرد. به علت اینکه مدارک حرفه ای کار تحقیقی انجام نمیدهند امکان برخورداری از این بودجه‌ها هم برای دانشجویان متقاضی مدارک حرفه‌ای فراهم نیست. ممکن است در حالت‌های خاص بخشی از شهریه به دانشجو بخشیده شود. راهنمای تحصیل در آمریکا

پذیرش گرفتن
: دقیقا به این علت که خود دانشجو معمولا باید هزینه تحصیل مدارک حرفه ای را متقبل شود پذیرش گرفتن از این مدارک راحت تر از نوع تحقیقی آن است. علاوه بر این خیلی از دانشگاهها مدارک تحقیقی فوق لیسانس را فقط به صورت پیوسته با مدرک دکترا ارائه میکنند. اگر نمره های خیلی خوبی ندارید و امکان مالی یک سال شهریه دادن هم برایتان فراهم است این نوع مدارک حرفه‌ای میتوانند گزینه خوبی باشند. راهنمای تحصیل در آمریکا

اعتبار
: هردو مدرک در آمریکا دارای اعتبار یکسان هستند و دانشگاه‌های طراز اول از هردو مدرک ارائه میکنند. تفاوت این دو مدرک نه در اعتبار آنها بلکه در نوع دانشجویانی است که جذب میکنند. دانشجویان مدارک حرفه ای بیشتر جذب بازار کار میشوند اما دانشجویان با مدرک تحقیقاتی بیشتر علاقمند به تحقیق و یا ادامه تحصیل در مقطع دکترا هستند. راهنمای تحصیل در آمریکا

پذیرش دکترا
: اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارید مدارک تحقیقی گزینه بهتری هستند. چرا که در طی دوره تمرین تحقیق کردن خواهید کرد و با بسیاری از مهارتهای لازم برای موفقیت در مقطع دکترا آشنا خواهید شد. همین آشنایی و نیز مقالات تحقیقی شما در طی دوره فوق لیسانس شانس پذیرش در مقطع دکترا بالاتر می برد. هر چند که با هر دو مدرک میشود وارد مقطع دکترا شد. راهنمای تحصیل در آمریکا


تحصیل در آمریکا در مقطع دکتری

برای آنکه فرد بتواند در این مقطع از دانشگاه های آمریکا پذیرش دریافت کند باید دارای رزومه تحصیلی قوی باشد. منظور از رزومه قوی داشتن معدل بالای 16،مقاله های علمی پژوهشی،کار در مراکز پژوهشی،مدرک زبان و … است. مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری در امریکا 3 تا 5 سال است. دانشجویان در دوره دکتری بیشتر به تحقیق و پژوهش می پردازند و از آنجا که بودجه تحقیقاتی دانشگاه های آمریکا در این مقطع بسیار بالاست افراد با رزومه تحصیلی خوب شانس گرفتن بورسیه های تحصیلی را نیز دارا می باشند. راهنمای تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا چیزی در حدود 30 تا 35 هزار دلار در سال است و میزان هزینه زندگی،گرچه با توجه به شهر،ایالت و سبک زندگی فرد متغیر است ولی میتوان مبلغی در حدود 800 تا 1000 دلار را برای زندگی یک فرد در طول یکماه در آمریکا تعیین کرد. راهنمای تحصیل در آمریکا

مزایای تحصیل در آمریکا و مهاجرت به این کشور بسیار زیاد است. در عین حال نباید از ذکر این نکته که به علل متعدد ریسک دریافت ویزا از سفارت آمریکا بالاست،غافل ماند. حتما به شما توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی مشورت لازم با وکلای مجرب حقوق بین الملل را در دستور کار خود قرار دهید. همچنین میتوانیم به شما توصیه کنیم با تحصیل در اروپا راه خود را به آمریکا هموار کنید و با یک رزومه قوی برای تحصیل و مهاجرت به آمریکا اقدام نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *