راه های تحصیل کانادا
راه های تحصیل در کانادا
ژانویه 8, 2019
راهنمای تحصیل در آمریکا
راهنمای تحصیل در آمریکا
ژانویه 9, 2019

تمام آنچه که باید درمورد تحصیل در آمریکا بدانید!

 شرایط تحصیل در آمریکا

آشنایی با کشور آمریکا

امروزه تحصیل در امریکا ، در تمام مقاطع آن به رویایی دست نیافتنی برای افراد تبدیل شده است و همه به دنبال راهی برای دستیابی به این هدف هستند. از میان دلایل متعددی که موجب گرایش افراد به تحصیل در آمریکا شده است میتوان به امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان، امکانات آموزشی و رفاهی،کیفیت بالای زندگی ، نظام آموزشی و … اشاره کرد. فرد با دریافت ویزای تحصیلی امریکا و تحصیل در آمریکا درمقاطع مختلف میتواند آینده شغلی خود را تضمین نماید. در کشور امریکا بیش از 5000 کالج و دانشگاه وجود دارد و انتخاب مناسب از جهات مختلف حایز اهمیت است.

بطور کلی دانشگاه‌ های آمریکا به دو گروه ایالتی و خصوصی تقسیم میشوند. دانشگاه های ایالتی معمولا بسیار ارزانتر هستند اما ممکن است برای پذیرش دانشجویان خارجی محدودیت ظرفیت داشته باشند.

علاوه بر آن دانشگاههای آمریکا را می توان برحسب اینکه مراکز تحقیقاتی هستند یا نه به دو گروه تقسیم کرد:

گروه اول دانشگاههایی هستند که درکنار تدریس مراکز تحقیقی هم هستند و دانشجویان مقطع دکترا قبول میکنند. دسته دوم دانشگاههایی هستند که تنها به تدریس میپردازند و دوره‌های دو ساله یا چهار ساله داشته و مدارکشان حداکثر تا مقطع لیسانس است.

مقاطع تحصیلی در آمریکا

  • در آمریکا به تحصیلات تا مدرک لیسانس undergraduate program
  • و بعد از آن (فوق لیسانس و دکترا) graduate program
  • آخرین تقسیم بندی مربوط به تقسیم بندی سال تحصیلی است. ترمی: (Semester System)
  • یک چهارمی: (Quarter System)

دانشگاه‌هایی که به صورت ترمی کار میکنند هر سال تحصیلی را از ابتدای سپتامبر تا آخر ماه می به دو ترم تقسیم میکنند که مشابه سیستم ایران است. در سیستم یک چهارمی سال تحصیلی به چهار ربع سه ماهه تقسیم میکند.

فراد بسیاری قصد ادامه ی تحصیل در آمریکا به جهت این است که بتوانند اقامت تحصیلی آمریکا را بگیرند و در نتیجه از این مسئله در جهت مهاجرت به آمریکا بهره مند شوند. این مسئله از طریق اخذ ویزای: f1 , g1 , j1 آمریکا می باشد. البته شایان ذکر است مهاجرت به آمریکا اقدام از طریق تحصیل یکی از بهترین روش های موجود است. سرمایه گذاری یا اخذ ویزای کار آمریکا از طرق دیگر مهاجرت به این کشور هستند. حتی بسیاری افراد که قصد مهاجرت از طریق ویزای نامزدی آمریکا و یا ویزای ازدواج آمریکا را دارند به دلیل بعضی شرایط خاص این ویزا ها از طریق ویزای تحصیلی نسبت به اخذ اقامت آمریکا اقدام می کنند .

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در آمریکا

سن شروع تحصیل در امریکا برای تمام افراد 6 سالگی است و فرد با گذراندن یک دوره 12 ساله، تحصیلات متوسطه خود را به از آن موفق به اخذ مدرک پایان می رساند و پس از آن موفق به اخذ مدرک ب1 که همان دیپلم کشور آمریکا است ، خواهد شد. سن ورود به دبیرستانهای آمریکا 14 سالگی استو اگر فردی بخواهد از ایران برای تحصیل در دبیرستانهای آمریکا اقدام کند باید مقطع راهنمایی را با معدل بالاتر از 12 به پایان رسانده باشد. داشتن مدرک ب1 برای ادامه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های آمریکا برای افرادی که تحصیلات قبل از دانشگاه را در امریکا گذرانده اند الزامی است.

دروس تدریس شده در مدارس آمریکا در مقطع ابتدایی بیشتر حول محور ریاضیات،خواندن و نوشتن،هنر،علوم اجتماعی و ورزش است. ولی در مقطع دبیرستان در امریکا افراد می توانند بین دروس مختلف دست به انتخاب بزنند و با توجه به علاقه و استعداد خود دروس را انتخاب نمایند. سال تحصیلی از سپتامبر آغاز می شود و در ژوئن به پایان می رسد. شایان ذکر است برخی مدارس خصوصی برای ترم بهار که شروع آن در ماه ژانویه است نیز پذیرش مینمایند ولی تعداد آنها بسیار محدود است و ظرفیت پذیرش نیز بسیار پایین است.

شرایط تحصیل در آمریکا

هزینه و شهریه ی تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا در مقاطع تحصیلی با توجه به دولتی یا خصوصی بودن مدارس متفاوت است. بودجه مدارس دولتی آمریکا توسط مالیاتی که مردم هر ایالت پرداخت میکنند تامین می شود در نتیجه تحصیل در آنها فقط برای اشخاصی که در آن ایالت زندگی میکنند و مالیات پرداخت می نمایند رایگان است. در مدارس خصوصی امریکا نیز شهریه ها متفاوت است. فرد در عین حال اگر مدارس خصوصی شبانه روزی را انتخاب نماید، می تواند از بهترین امکانات زندگی نظیر خوابگاه،وعده های غذایی،سالن های ورزش،امکانات یادگیری زبان و … بهره مند شود. هزینه تحصیل و زندگی در دبیرستان ها خصوصی آمریکا در حدود 30 تا 40 هزار دلار در سال است.

هزینه تحصیل در آمریکا مخصوصاً برای دانشجویان خارجی بسیار بالاست. معمولا دانشجویان از یکی از سه طریق

  • بورس (fellowship)
  • دستیار تحقیق RA ٬ (research assistantship)
  • دستیار تدریس TA ٬ (teaching assistantship)

1.بورس های تحصیلی Fellowships and Scholarships

بورسهای تحصیلی داری انواع گوناگونی است که معمولا از سوی دانشكده ها یا شرکتها و موسسات خارج از دانشگاه به منظور تشویق در اختیار دانشجویان مستعد در تعدادی محدود قرار میگیرد. خصوصیت اصلی بورسها این است که بر خلاف کمک هزینه در قبال گرفتن آن لازم نیست کار بکنید. معمولاً برای کسب بورسیه تحصیلی

- نمره GRE
- معدل دوران لیسانس و فوق لیسانس (GPA)
- توصیه نامه های اساتید

بسیار مهم هستند. این مورد معمولاً توسط اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه بررسی می شود و بسیار رقابتی است. مدارک و شرایط لازم برای کسب چنین موقعیتی را در وبسایت دانشگاه مورد نظر می توانید پیدا کنید.

2.دستیار تحقیق Research Assistantship

در موارد بسیاری اساتید از طریق پروژه های تحقیقاتی بودجه ای کسب می کنند که قسمتی از این بودجه به دانشجویان فوق لیسانس یا دکترا بعنوان دستیار تحقیق تعلق می گیرد. از آنجا که اساس کسب دستیار تحقیق به نوع پروژه تحقیقاتی و تخصص استاد مورد نظر بر می گردد، بهترین کار برای اطلاع از این موقعیت ها، تماس مستقیم با استاد مربوطه است.

3.دستیار تدریس Teaching Assistantship

شما بعنوان یك دستیار تدریس برای همكاری با یكنفر استاد در تدریس یك دوره بخصوص انتخاب می شوید. ضمن اینكه وظیفه افراد دستیار تدریس از تنوع بسیاری برخوردار است كه بصورت عمومی شامل نمره دادن، كمك به دانشجویان و اداره جلسات هفتگی می باشد. سمت شما بعنوان دستیار تدریس بستگی به نظر استادی دارد كه با وی همكاری دارید. تعدادی از اساتید ممكن است كه از شما بخواهند كه به مدت 40 ساعت در هفته با آنان همكاری نمائید و تعدادی نیز ممكن است تنها خواستار تصحیح اوراق امتحان باشند. کسب موقعیت دستیار تدریس به تسلط دانشجو به زبان انگلیسی و توانایی تدریس بستگی دارد. این موقعیت بخصوص برای کسانی که می خواهند با فرهنگ و زبان آمریکایی آشنایی زیادی پیدا کنند و بخصوص برای کسانی که می خواهند در آینده همین شغل (تدریس در دانشگاه) را ادامه دهند بسیار مفید است. معمولاً دانشگاههای مختلف کلاسها و یا دوره هایی برای دانشجویان خارجی متقاضی دستیار تدریس دارند. تدریس موفق در کلاسهای درس آمریکا تا حد زیادی به مدیریت کلاس وابسته است.

Associate degree

تحصیل در آمریکا در این مقطع شامل دو سال تحصیلی است. برای اخذ این مدرک فرد یا باید یک دوره دو ساله در کالج را بگذراند و یا آنکه دو سال تحصیلی از یک دوره 4 ساله دانشگاهی را گذرانده باشد. فرد بنا به رشته مورد نظر میتواند در دوره های (Associate of Science degree=A.S.degree) و یا (Associate of Arts degree=A.S.degree) شرکت کند بعد از این دوره به افراد مدرک کاردانی یا ، associate degree اعطا میشود. این دوره به صورتی طراحی شده است که فرد میتواند بعد از گذراندن آنها وارد بازار کار شود. ضمن اینکه،فرد با تحصیل در این مقطع این امکان را دارد دروس گذرانده خود در این دوره را به دوره کارشناسی منتقل کند.

دسترسی سریع

تمام آنچه که باید درمورد تحصیل در آمریکا بدانید!

شرایط تحصیل در آمریکا


شرایط تحصیل در آمریکا

چگونه تحصیلی آسان در ژاپن داشته باشیم؟

آشنایی با کشور آمریکا

امروزه شرایط تحصیل در آمریکا ، در تمام مقاطع آن به رویایی دست نیافتنی برای افراد تبدیل شده است و همه به دنبال راهی برای دستیابی به این هدف هستند. از میان دلایل متعددی که موجب گرایش افراد به تحصیل در آمریکا شده است میتوان به امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان، امکانات آموزشی و رفاهی،کیفیت بالای زندگی ، نظام آموزشی و … اشاره کرد. شرایط تحصیل در آمریکا فرد با دریافت ویزای تحصیلی امریکا و تحصیل در آمریکا درمقاطع مختلف میتواند آینده شغلی خود را تضمین نماید. در کشور امریکا بیش از 5000 کالج و دانشگاه وجود دارد و انتخاب مناسب از جهات مختلف حایز اهمیت است.

بطور کلی دانشگاه‌ های آمریکا به دو گروه ایالتی و خصوصی تقسیم میشوند. دانشگاه های ایالتی معمولا بسیار ارزانتر هستند اما ممکن است برای پذیرش دانشجویان خارجی محدودیت ظرفیت داشته باشند. شرایط تحصیل در آمریکا

علاوه بر آن دانشگاههای آمریکا را می توان برحسب اینکه مراکز تحقیقاتی هستند یا نه به دو گروه تقسیم کرد:

گروه اول دانشگاههایی هستند که درکنار تدریس مراکز تحقیقی هم هستند و دانشجویان مقطع دکترا قبول میکنند.
دسته دوم دانشگاههایی هستند که تنها به تدریس میپردازند و دوره‌های دو ساله یا چهار ساله داشته و مدارکشان حداکثر تا مقطع لیسانس است.

مقاطع تحصیلی در آمریکا

  • در آمریکا به تحصیلات تا مدرک لیسانس undergraduate program
  • و بعد از آن (فوق لیسانس و دکترا) graduate program
  • آخرین تقسیم بندی مربوط به تقسیم بندی سال تحصیلی است. ترمی: (Semester System)
  • یک چهارمی: (Quarter System)

دانشگاه‌هایی که به صورت ترمی کار میکنند هر سال تحصیلی را از ابتدای سپتامبر تا آخر ماه می به دو ترم تقسیم میکنند که مشابه سیستم ایران است. در سیستم یک چهارمی سال تحصیلی به چهار ربع سه ماهه تقسیم میکند. شرایط تحصیل در آمریکا

فراد بسیاری قصد ادامه ی تحصیل در آمریکا به جهت این است که بتوانند اقامت تحصیلی آمریکا را بگیرند و در نتیجه از این مسئله در جهت مهاجرت به آمریکا بهره مند شوند. این مسئله از طریق اخذ ویزای: f1 , g1 , j1 آمریکا می باشد. شرایط تحصیل در آمریکا البته شایان ذکر است مهاجرت به آمریکا اقدام از طریق تحصیل یکی از بهترین روش های موجود است. سرمایه گذاری یا اخذ ویزای کار آمریکا از طرق دیگر مهاجرت به این کشور هستند. حتی بسیاری افراد که قصد مهاجرت از طریق ویزای نامزدی آمریکا و یا ویزای ازدواج آمریکا را دارند به دلیل بعضی شرایط خاص این ویزا ها از طریق ویزای تحصیلی نسبت به اخذ اقامت آمریکا اقدام می کنند .

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در آمریکا

سن شروع تحصیل در امریکا برای تمام افراد 6 سالگی است و فرد با گذراندن یک دوره 12 ساله، تحصیلات متوسطه خود را به از آن موفق به اخذ مدرک پایان می رساند و پس از آن موفق به اخذ مدرک ب1 که همان دیپلم کشور آمریکا است ، خواهد شد. شرایط تحصیل در آمریکا سن ورود به دبیرستانهای آمریکا 14 سالگی استو اگر فردی بخواهد از ایران برای تحصیل در دبیرستانهای آمریکا اقدام کند باید مقطع راهنمایی را با معدل بالاتر از 12 به پایان رسانده باشد. داشتن مدرک ب1 برای ادامه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های آمریکا برای افرادی که تحصیلات قبل از دانشگاه را در امریکا گذرانده اند الزامی است. تحصیل در امریکا

دروس تدریس شده در مدارس آمریکا در مقطع ابتدایی بیشتر حول محور ریاضیات،خواندن و نوشتن،هنر،علوم اجتماعی و ورزش است. ولی در مقطع دبیرستان در امریکا افراد می توانند بین دروس مختلف دست به انتخاب بزنند و با توجه به علاقه و استعداد خود دروس را انتخاب نمایند. سال تحصیلی از سپتامبر آغاز می شود و در ژوئن به پایان می رسد. شایان ذکر است برخی مدارس خصوصی برای ترم بهار که شروع آن در ماه ژانویه است نیز پذیرش مینمایند ولی تعداد آنها بسیار محدود است و ظرفیت پذیرش نیز بسیار پایین است. شرایط تحصیل در آمریکا

شرایط تحصیل در آمریکا

هزینه و شهریه ی تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا در مقاطع تحصیلی با توجه به دولتی یا خصوصی بودن مدارس متفاوت است. بودجه مدارس دولتی آمریکا توسط مالیاتی که مردم هر ایالت پرداخت میکنند تامین می شود در نتیجه تحصیل در آنها فقط برای اشخاصی که در آن ایالت زندگی میکنند و مالیات پرداخت می نمایند رایگان است. در مدارس خصوصی امریکا نیز شهریه ها متفاوت است. تحصیل در امریکا فرد در عین حال اگر مدارس شرایط تحصیل در آمریکا خصوصی شبانه روزی را انتخاب نماید، می تواند از بهترین امکانات زندگی نظیر خوابگاه،وعده های غذایی،سالن های ورزش،امکانات یادگیری زبان و … بهره مند شود. هزینه تحصیل و زندگی در دبیرستان ها خصوصی آمریکا در حدود 30 تا 40 هزار دلار در سال است.

هزینه تحصیل در آمریکا مخصوصاً برای دانشجویان خارجی بسیار بالاست. معمولا دانشجویان از یکی از سه طریق

  • بورس (fellowship)
  • دستیار تحقیق RA ٬ (research assistantship)
  • دستیار تدریس TA ٬ (teaching assistantship)


1.بورس های تحصیلی Fellowships and Scholarships

بورسهای تحصیلی داری انواع گوناگونی است شرایط تحصیل در آمریکا که معمولا از سوی دانشكده ها یا شرکتها و موسسات خارج از دانشگاه به منظور تشویق در اختیار دانشجویان مستعد در تعدادی محدود قرار میگیرد. خصوصیت اصلی بورسها این است که بر خلاف کمک هزینه در قبال گرفتن آن لازم نیست کار بکنید. معمولاً برای کسب بورسیه تحصیلی

– نمره GRE
– معدل دوران لیسانس و فوق لیسانس (GPA)
– توصیه نامه های اساتید

بسیار مهم هستند. این تحصیل در امریکا مورد معمولاً توسط اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه بررسی می شود و بسیار رقابتی است. مدارک و شرایط لازم برای کسب چنین موقعیتی را در وبسایت دانشگاه مورد نظر می توانید پیدا کنید.

2.دستیار تحقیق Research Assistantship

در موارد بسیاری اساتید از طریق پروژه های تحقیقاتی بودجه ای کسب می کنند که قسمتی از این بودجه به دانشجویان فوق لیسانس یا دکترا بعنوان دستیار تحقیق تعلق می گیرد. از آنجا که اساس کسب دستیار تحقیق به نوع پروژه تحقیقاتی و تخصص استاد مورد نظر بر می گردد، بهترین کار برای اطلاع از این موقعیت ها، تماس مستقیم با استاد مربوطه است. شرایط تحصیل در آمریکا

3.دستیار تدریس Teaching Assistantship

شما بعنوان یك دستیار تدریس برای همكاری با یكنفر استاد در تدریس یك دوره بخصوص انتخاب می شوید. ضمن اینكه وظیفه افراد دستیار تدریس از تنوع بسیاری برخوردار است كه بصورت عمومی شامل نمره دادن، كمك به دانشجویان و اداره جلسات هفتگی می باشد. سمت شما بعنوان دستیار تدریس بستگی به نظر استادی دارد كه با وی همكاری دارید. تعدادی از اساتید ممكن است كه از شما بخواهند كه به مدت 40 ساعت در هفته با آنان همكاری نمائید و تعدادی نیز ممكن است تنها خواستار تصحیح اوراق امتحان باشند. شرایط تحصیل در آمریکا کسب موقعیت دستیار تدریس به تسلط دانشجو به زبان انگلیسی و توانایی تدریس بستگی دارد. این موقعیت بخصوص برای کسانی که می خواهند با فرهنگ و زبان آمریکایی آشنایی زیادی پیدا کنند و بخصوص برای کسانی که می خواهند در آینده همین شغل (تدریس در دانشگاه) را ادامه دهند بسیار مفید است. معمولاً دانشگاههای مختلف کلاسها و یا دوره هایی برای دانشجویان خارجی متقاضی دستیار تدریس دارند. تدریس موفق در کلاسهای درس آمریکا تا حد زیادی به مدیریت کلاس وابسته است.

Associate degree

تحصیل در آمریکا در این مقطع شامل دو سال تحصیلی است. برای اخذ این مدرک فرد یا باید یک دوره دو ساله در کالج را بگذراند و یا آنکه دو سال تحصیلی از یک دوره 4 ساله دانشگاهی را گذرانده باشد. فرد بنا به رشته مورد نظر میتواند در دوره های (Associate of Science degree=A.S.degree) و یا (Associate of Arts degree=A.S.degree) شرکت کند شرایط تحصیل در آمریکا
بعد از این دوره به افراد مدرک کاردانی یا ، associate degree اعطا میشود. این دوره به صورتی طراحی شده است که فرد میتواند بعد از گذراندن آنها وارد بازار کار شود. ضمن اینکه،فرد با تحصیل در این مقطع این امکان را دارد دروس گذرانده خود در این دوره را به دوره کارشناسی منتقل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *