پنج کشور پیشرو در دستاوردهای آموزش عالی جهان
پنج کشور پیشرو در دستاوردهای آموزش عالی جهان
آوریل 20, 2019
صنعت معدن اروپا با کمبود جدی نیروی کار ماهر مواجه است
صنعت معدن اروپا با کمبود جدی نیروی کار ماهر مواجه است
آوریل 20, 2019

افزایش 10 درصدی تعداد دانشجویان بین المللی در لهستان

 

در حال حاضر 72743 دانشجوی خارجی از 170 کشور جهان در لهستان تحصیل می کنند که 6950 نفر بیشتر از سال تحصیلی 2018-2017 است. این ارقام از افزایشی بیش از 10 درصد در تعداد دانشجویان بین المللی در لهستان حکایت می کند.

دانشجویان خارجی در حال حاضر 5.63 درصد از مجموع تعداد دانشجویان در لهستان را تشکیل می دهد. جالب است بدانید که ده سال پیش، این رقم تنها حدود 0.71 درصد بوده است.

روند صعودی تعداد دانشجویان بین المللی در لهستان از سال 2005 تاکنون تداوم داشته است که از جمله عوامل محرک آن می توان به برگزاری کنفرانس روسای دانشگاه ها در لهستان و همچنین راه اندازی برنامه بلند مدت «Study in Poland» اشاره نمود.

افزایش نرخ بین المللی سازی تحصیل در لهستان که هم اکنون 5.63 درصد است، ناشی از افزایش روزافزون تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه های ترکیه و از سوی دیگر کاهش تعداد دانشجویان بومی می باشد.

کیفیت بالای آموزش معیار مهمی برای اتباع خارحی مایل به تحصیل در لهستان محسوب می شود. در حال حاضر اوکراین، بلاروس، هند، اسپانیا، سوئد، نروژ، ترکیه و آلمان از جمله کشورهای دارای بیشترین دانشجو در لهستان می باشند. البته اخیرا دانشجویان از کشورهای آسیایی نیر به تحصیل در دانشگاه های لهستان علاقه نشان داده اند که ناشی از تلاشها و فعالیت های تبلیغاتی و برگزاری نمایشگاه های آموزشی توسط حوزه آموزش عالی لهستان در بازارهای غیراروپایی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *