دانشجویان بین المللی
آلمان چهارمین مقصد محبوب جهان برای تحصیل
دسامبر 15, 2019
برترین دانشگاه های کانادا در سال ۲۰۲۰
برترین دانشگاه های کانادا در سال ۲۰۲۰
فوریه 8, 2020

تعداد دانشجویان بین المللی آلمان

تعداد دانشجویان بین المللی آلمان در سال 2018 از تخمین ها برای سال 2020 هم پیشی گرفت

موسسات آموزش عالی آلمانی در سال 2018 میزبان بیش از 374 هزار دانشجوی بین المللی بودند که نه تنها رشدی 4 درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد، بلکه از تخمین ها برای اندازه جامعه دانشجویان بین المللی آلمان در سال 2020 نیز به میزان 7 درصد پیشی می گیرد.

به گفته وزیر آموزش آلمان – Anja Karliczek: “آلمان دانشجویان و محققان بیشتر و بیشتری را از خارج جذب می کند. ما می توانیم به این موضوع افتخار کنیم و حتی برای عملکرد بهتر در این خصوص عزممان را جزم کنیم. این نتایج نشانه کیفیت نظام آموزشی آلمان هستند و این حقیقت را یادآوری می کنند که حدود 42 هزار فارغ التحصیل بین المللی اکنون نقشی بسزا در تحقق نیازهای نیروی کار ماهر کشور ایفا می کنند.”

آمار منتشر شده به هر یک از جنبه های بین المللی سازی موسسات آموزشی آلمانی – از موبلیتی درونی و بیرونی تا پوشش پناهندگان- می پردازد و شامل انگیزه های دانشجویان برای انتخاب آلمان نیز می شود.

ترجیحات دانشجویان بین المللی در خصوص رشته های تحصیلی نیز به کشور زادگاه متقاضیان بستگی دارد، به طوری که بیش از 50 درصد متقاضیان از کشورهای ایران، چین و هند متقاضی ادامه تحصیل در رشته های فنی مهندسی هستند. در مقابل، دانشجویان از کشورهایی همچون اتریش، ایتالیا و روسیه خواستار ادامه تحصیل در رشته های حقوق، اقتصاد و علوم اجتماعی می باشند.

آمار uni assist که درخواست های دانشگاهی بین المللی را پردازش می کند نیز نشان می دهد که سه دلیل متداول برای رد درخواست های پذیرش دانشجویان بین المللی عبارتند از: نقص مدارک (25%)، مهارتهای زبان خارجه ناکافی (17%) و نرسیده به مهلت های زمانی (10%).

طبق داده های اولیه اداره آمار فدرال آلمان، تعداد دانشجویان بین المللی در آلمان 393579 نفر است که افزایشی 5 درصدی نسبت به سال 2018 محسوب می شود.

چنانچه تمایل دارید بیشتر درباره فرصتهای ادامه تحصیل در رشته تحصیلی خودتان در آلمان بدانید، باما تماس بگیرید.

نگارنده: سمانه سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *