پزشکی در آلمان
پزشکی در آلمان ۲۰۲۰ (هر آنچه که باید بدانید)
می 22, 2020
تحصیل در رشته فیزیوتراپی چین
تحصیل در رشته فیزیوتراپی چین 2020 (هرآنچه که باید بدانید)
می 28, 2020

 

از ماه مارچ تا کنون ادامه تحصیل دانشجویان خارجی تحت‌تاثیر ممنوعیت‌های ناشی از مبارزه با کرونا و قوانین قرنطینه قرار گرفته است. دانشجویان با پرداخت هزینه‌های سنگین به موسسات آموزشی از نظر اقتصادی دچار آسیب فراوان شده‌اند.

دانشجویان خارجی که درس خود را در هفته های آتی به صورت آنلاین شروع خواهند کرد، چنانچه نهایتا تقاضای ویزای کار پس از فارغ التحصیلی یا PGWP ارائه کنند جریمه نخواهند شد. گفتنی است PGWP به دانشجویان خارجی اجازه می دهد پس از تمام شدن درسشان تا سه سال در کانادا کار کنند. این ویزا راهی عالی برای کسب تجربه و سابقه کار در کاناداست و در مسیرهای مهاجرت کاری/اقتصادی که به اقامت دائم ختم می شوند هم اهمیت و ارزش بالایی دارد.

دانشجویان خارجی در کانادا دارای موقعیت و جایگاه خاص و ارزنده‌ای برای جامعه و اقتصاد کانادا هستند.

تعداد بالغ بر 640 هزار دانشجوی خارجی در کانادا مشغول به تحصیل هستند که حضورشان جنب و جوش مجموعه آموزشی را از نظر اقتصادی و تنوع دانش یادگیری در تمامی استان‌های این کشور تضمین می‌کند. این دانشجویان سالانه تقریباً 22میلیون دلار وارد چرخه اقتصادی کانادا می‌کنند و بالغ بر 200 هزار شغل را، در چرخه بازار کار در کانادا، تامین می‌کنند.

واقعیتی که این دانشجویان نیز تحت‌تاثیر مشکلات ناشی از مبارزه با کرونا قرار گرفته‌اند از دید دولت پنهان نیست. بدین دلیل دولت روش‌های مختلفی را برای کمک رسانی به دانشجویانی که در کانادا حضور دارند و یا آنانی که قصد ورود به کانادا را دارند، اعمال نموده است.

از مهم‌ترین این تسهیلات می‌توان به شرح زیر اشاره نمود:

  • دانشجویان خارجی که هم اکنون مشغول به تحصیل هستند و یا اینکه پس از اتمام تحصیل با داشتن مجوز کار پس از تحصیل در کانادا حضور دارند، در صورتی که در دوران پندمیک ویروس کرونا، نیاز به تمدید اقامت موقت خود داشته باشند، می‌توانند از مزایای بهره‌مند گردند. بدین معنا که ویزایشان در دوران بررسی درخواست تمدید اقامت خود همچنان تا دریافت تمدید ویزا دارای اعتبار خواهد بود و می‌توانند بدون وقفه به تحصیل کار خود ادامه دهند.

رویای پارسیان را دنبال کنید در: اینستاگرام تلگرام

  • دانشجویان خارجی معمولا با محدودیت 20 ساعت در هفته برای کار کردن در حین تحصیل مواجه هستند در این دوران این محدودیت برداشته شد. نتیجتاً دانشجویان خارجی که در یکی از 10 زمینه‌های اضطراری ارائه سرویس در دوران پندمیک مشغول به کار هستند، می‌توانند تا پایان ماه اوت در صورت علاقه‌مندی بدون محدودیت در ساعات کار مشغول به کار باشند:
  • Energy and utilities
  • Information and Communication Technologies
  • Finance
  • Health
  • Food
  • Water
  • Transportation
  • Safety
  • Government
  • Manufacturing

شرایط دریافت کمک هزینه به دانشجویان خارجی

  • کمک‌های مالی دولت در دوران پندمیک برای 500 دلار کمک نقدی در هفته برای مدت 16 هفته برای افرادی که در کانادا مشغول به کار به صورت تمام وقت و نیمه وقت بوده اند، بدون در نظر گرفتن وضعیت اقامتی‌شان با شرایط خاصی مهیاست. نتیجتا دانشجویانی که در طی دوران تحصیل مشغول به کار بوده‌اند، در صورتی که شرایط دریافت کمک هزینه را دارا باشند، با وجود اینکه دارای اقامت دائم و یا شهروندی کانادا نیستند، از این مزایا بهره‌مند خواهند شد.
  • کمک‌های مالی برای دانشجویان برای مشاغل تابستانی نیز از دیگر اقدامات ارزنده دولت برای دانشجویان محسوب می‌شود.
  • پذیرش سریع‌تر متقاضیان مهاجرت که هم اکنون با ویزای کار و یا تحصیل در کانادا حضور دارند از دیگر اقدامات اداره مهاجرت برای تسهیل‌سازی اخذ اقامت برای دانشجویان خارجی است. از آغاز دوران پندمیک گزینش متقاضیان مهاجرت در سیستم اکسپرس انتری برای افرادی که دارای سابقه تحصیل و کار در کانادا هستند در اولویت قرار گرفته است و میزان گزینش از حوزه رقابتی برای این افراد به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
  • بدلیل مشکلات ناشی از پندمیک اداره مهاجرت نیز با در نظر گرفتن این واقعیت اعلام نموده است که هیچ یک از درخواست‌های دریافت شده به صورت ناقص را در این دوران رد نخواهد کرد و به متقاضیان این اجازه را خواهد داد تا در یک فرصت 90 روز بتوانند نسبت به تکمیل درخواست اقدام نمایند.
  • اداره مهاجرت در ماه آپریل اعلام نمود دانشجویان خارجی که ملزم به شروع کلاس‌های خود در ماه‌های اپریل، می ‌و یا جون بوده‌اند ولی با مشکلات ناشی از دوران قرنطینه مواجه شدند و مجبور به گذراندن واحدهای درسی خود به صورت انلاین هستند، این مسئله تاثیر منفی بر واجد شرایط بودن آنان برای دریافت اجازه کار پس از تحصیل بوجود نخواهد آورد و کلاس‌های آنلاین به منزله حضور فیزیکی در کلاس‌های درسی محسوب می‌شوند.

ساپورت‌های دولت کانادا در مقایسه با دیگر کشورها بخصوص ایالات متحده بسیار چشمگیر و ارزنده است. دولت بدون جدا نمودن شهروندان و مقیمان از افرادی که دارای هر اقامت موقتی در این کشور هستند، سعی دارد تا کمک‌های مالی مورد نیاز افراد را بدون هر تبعیضی در اختیار افرادی که در دوران پندمیک در این کشور حضور دارند، برساند.

نکته قابل توجه این است که از ابتدای دوران قرنطینه ساپورت افرادی که دارای اقامت موقت در این کشور هستند، همانند شهروندان در دستور کار دولت قرار داشت و همواره دولت لیبرال با گذشت زمان نیز شرایط ارائه ساپورت‌های مالی و غیرمالی را به افرادی که دارای اقامت موقت هستند، گسترش داده است.

بنابراین می‌توان گفت که دولت کانادا در صورت نیاز، همواره آمادگی مهیا نمودن امکانات جدید برای ارائه ساپورت‌های بیشتر به دانشجویان خارجی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *